Manzel na drogach
Pajula
Manzela vyhodoli z prace,pote byl3 mesice nezamestnany,pred pul rokem jsme koupili dum k rekonstrukci,vsimla jsem si,ze treba 2 dny nespal a delal podkrovi,pote treba tydny prolezel na gauci.Zacali jsme se hadat a ja se zacala pidit.Nasla jsem mu v bunde celou soupravu k pouziti pervitinu a od te doby je krize.Po 2mesicich jsem na pude nasla strikacku,ale porad krici,ze to neni jeho.Nasel jsi novou praci,byl super tak par tydnu,casto chodi pozde nebo nejde vubec a hrozi mu vyhazov.Doma nic nedela,porad jen lezi a zveda se jen kvuli jidlu.Mame dve deti v puberte a 7 lety vztah.Manzel v minulosti uz drogy bral,o tom vim.V hadkach je zly,rekla bych,ze me az psychicky tyra a hodne krici a rozbiji veci.Neprizna,ze bere nechce o tom ani slyset.Miluji ho,ale zvazuji odchod s detmi do podnajmu.On nema penize,vse platim ja a chce po me i na cigarety.Mam zustat a vydrzet anebo odejit a vzit mu pohodli,ale budu muset platit dal hypoteku,on nic platit nebude a vezmou nam dum.Nejde to vydrzet ta jeho laxnost ke vsemu.Vzali mu i ridicak,ridil bez papiru a ma velke pokuty.Kdyby se tak zmenil.Ma ale jen gauc a televizi.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
Vaše situace je opravdu velmi složitá. Je potřeba ohlížet se hlavně na děti, ale také na finance, majetek. Rozhodnutí jestli odejít nebo ne, není vůbec lehké. Proto bych ho rozhodně neuspěchala a velmi dobře rozmyslela. Pokud se rozhodnete odejít, mělo by to být s jasným plánem, jak bude dál vypadat život Váš a Vašich dětí, neměla by to být improvizace.  Doporučovala bych udělat si jasno ve všech pro a proti, a to nejlépe za pomoci někoho nestranného, kdo se zároveň v problematice orientuje.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)