pomoc
maruška
Dobrý den, předem se omlouvám, že toho co chci napsat bude hodně. Nevím komu jinému říct můj \"příběh\", ale potřebuji slyšet vaši radu a názor.
Je mi skoro 24 let a vždycky jsem byla dost společenský člověk a byla ráda mezi lidmi. Vždycky jsem se ráda zašla pobavit a popít. Moji rodiče mě vždycky vedly ke správnému životu, dobře jsem se učila, ale nikdy mi nic pořádně nešlo co se týče sportovních aktivit apod. takže jsem to vzdala a veškerý volný čas trávila s kamarády.
Když mi bylo asi 20, poznala jsem svého teď už ex přítele. Všechno bylo v pořádku a v této době jsem poprvé vyzkoušela drogy. Bylo to s odstupem cca 2 měsíců, jednalo se o MDMA, kokain a speed. Druhý den mi vždycky bylo psychicky špatně a zkusila to zas až za dlouhou dobu. Nebrala jsem to nějak špatně, přišlo mi to v pohodě a říkala si, že vyzkoušet se musí všechno. Po 2 letech našeho vztahu jsme se s přítelem přestěhovali do svého bytu a já se snažila dělat všechno na 100%-vařit, uklízet apod. Přítel byl ale vždy nespokojený a přišlo mu, že to je ode mě málo. Nechci nikoho obviňovat, ale ve své podstatě mi hodně srazil sebevědomí. Několikrát na mě vztáhl i ruku a jednou to už opravdu přehnal,kdy mě držel i pod krkem,no nerada bych se k tomuto vracela. Nevěděla jsem co dělat, jestli se rozejít nebo ne a tady vše začalo. Začala jsem hrozně pít. Ne sama,s přáteli,ale stejně. Nechodila jsem do školy (studovala jsem magistra), vyhodili mě z práce a já pila skoro denně. Jednou jsem se probudila ve stavu, kdy jsem se celá třásla a nemohla ani pomalu dojít na WC. S přítelem jsem se nakonec rozešla a všichni si začali všímat,že hodně piju. Nebylo to denně, ale obden. Krátce na to jsem začala chodit s člověkem, co užíval kokain a hodně pil. Samozřejmě jsem pila o to víc, skoro každý večer jsem byla někde na párty, utrácela peníze za alkohol a do toho jsem přidala i konzumaci kokainu a někdy i jiných látek. Nedělalo mi problém fetovat 3x-4x do týdně. To, že jsem kdysi chodila k psychiatrovi s panickou poruchou a veděla, že mi ten kokain ještě víc ublíží mi bylo jedno. Už mi po tom ani nebylo špatně..
Pak jsem se trochu uklidnila, ale pití alkoholu přetrvává dodnes. Vždy si řeknu, že už ne, ale vždy když jsem s přáteli mám hroznou chut pít a nevydržím to. Plus když piju mám tendenci vyhledávat i jiné látky jako je kokain, emko, speed a bohužel mi nedělal ted problém ani pervitin. Moji rodiče a blízcí jsou z toho už nešťastní a já také. Práci mám, ale nechci o ni zas přijít. Chci žít normální život.. Rozhodla jsem se, že se vším přestanu. Pár dnů se mi to daří, ale mám strach, abych neměla nějaké absťáky. S tamtím přítelem už také nejsem a své přátelé nechci opustit, jsou to hodní lidé, co mě nikdy do ničeho nenutili a sami by mi rádi pomohli.
Chtěla bych znát váš názor, jestli je na místě vyhledat odbornou pomoc nebo jestli to mohu zvládnout sama. Jsem z Prahy.
Ještě jednou se omlouvám za sloh, ale musela jsem se vypsat. Děkuju.

Odpověděl: Markéta Kordová
Maruško, dobrý den.
Omlouvat se nemusíte, je v pořádku, že jste napsala. Jak sama příběh popisujete, vypadá to, že se Vám samostatně Váš problém s rizikovým užíváním moc nedaří vyřešit. Bylo by tedy na místě se na pomoc obrátit a jednoduše si nechat pomoci. Ničeho se nebojte, můžete se prozatím jen zajít informovat o případných možnostech, probrat více Vaši situaci a pak se sama svobodně rozhodnout, zda dalších možností využijete či nikoliv.
Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit na jakékoliv naše ambulantní zařízení, v Praze jich máme hned několik. Kontakty a další info v odkazech.
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Mrkněte se na to, pokud se budete potřebovat na něco doptat, neváhejte ještě napsat.
Tak se držte! MK