změna chování
Lucie
muj dotaz se týká meho pritele který je jiz od 18 let zavisly na heroinu nitrozilne cca 11let prisel o rodinu, kradl, byl nekolikrat ve vezeni i detoxu.V 29 let jiz navstevoval K-centrum a uzival subutex ale obcas i drogu. Jeho prace ho donutila prestehovat 100km daleko od jeho bydliště. A to jsme se seznamili, a zamilovali se, na prvni pohled a dojem žádné znamky zavislosti. Vypadal nadherne, cistotny, pracovity milujici clovek. Jednoho dne se mi sveril a podstoupil detox ze uz nic nechce brat a chce zit normalni zivot. Po propuštění v jeho mysli vznikla panika a museli jsme jet sehnat heroin. Branila sem mu v tom, napadla me myslenka, ze ja ktera nikdy nrmela drogy sem mu rekla ze kdyz si ji da tak at mi ji da taky,myslela sem ze rekne ne a k e on mi ji proste hned nitrozilne podal. Me se to zaclo libit. Po 5dnech navstivil sveho doktora zacal brat subotex a jednou zacas privezl heroin dal mi cca 2 za mesic. Kdyz uz se to stalo pravidlem a ja heroin odmitala bylo mi po nem zle zacli dohady. Ja sem na tajno zacla uzivat petvitin, kdyz se to dozvedel odmital pervitin, se slovy nas to znici, ja snupala pervitin obcasne a on subutex a kdyz odjel uzil heroin. Vyustilo to az do takove miry ze uzival pred rokem subutex, heroin který michal s pervitinem, věčně hadky, zlost, nemel penize. Ja sem kazdy den na uzivala pervitin, jako odreagovani od neho a nekolikrat podvedla abych od nej mela silu odejit, protoze furt se semnou rozchazel a zacal bat agresivní. jednoho dne zjistil ze sem ho podvedla a i kdyz mi pry jako odpusti ze on to posral tak jsme si dali sanci a zacli spolu od znpva. a misto heroinu zacal na subutex brat pervitin nitrozilne a co bylo horsi zakazal mi ho snupat a podaval nitrozilne. Jenze na pervitinu po dvou dnech zacal byt agresivni, mlatil me, kdyz sme byli spolu, byl klid ale bylo videt ze me sleduje co delam na telefonu nebo s kym si pisu. kdyz jsme meli pauzu od pervitinu on na subotexu tak byl protivnej, nebavil se spal a nechodil do prace a stala se znej ziva kostra potazena kuzu extreme pohublej. Dnes když vam toto píšu, uzivam pervitin nitrozilne kazde rano pak nic, mam i treba 2-3 dny pauzu sem sice ospala, mrzutá alemam dvě prace, zaplatim vse co musim nakupuji, vzhled a chování mam úplně stejny pred užíváním. Uvedomuji si, ze sem zavisla protoze vic jak tri dny bez pervitinu nevydrzim, ale chovam se pri uziti stejně zadne halucinace, zaseky, vykroucena nejsem nic najim se i jdu spat. Za to muj pritel je agresivni vic a vic ale jiz 3mesice proste vsude vidi nebo si mysli ze mu lzu napr. ze v praci nejsem ze si vysukavam, furt za vse muzu ja kdyz mu chci dosvedcit ze se plete a mam pravdu he zle. Zije jenom mnou. Kdyz mu reknu ze je cas navstivit pomoc, tak rekne ze sem nemocna a agresivni ja. volal mym par pratelum a tak je ovlivnil ze veri jemu bavi se s nim ale me vymazali. a kdyz uz jedu ke kolegyni, je zle a proc ji pomaham a az budu potrebovat tak se vsichni na me vyserou ze jenom on mi pomuze. kontroluje mi veci, spodni pradlo...nevim co delat a jak mu pomoc protoze jsem nemocna ja a on vi co dela a je pri smyslech.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
přítel se pravděpodobně propracoval k toxické psychóze, z té pochází jeho bludy a potřeba Vás sledovat. Dokud si neudělá delší pauzu, několik měsíců, nebo ideálně nepřestane úplně brát, těžko se toho zbaví. Bohužel se ve Vašem vztahu dějí věci typické pro vztah dvou závislých. Není to žádná krása a nedá se čekat, že by to bylo lepší, pokud se drog nezbavíte. Uvažovala jste Vy o tom, že byste zatím vyhledala pomoc pro sebe, když on nechce? Vystoupila z drog? Možná by ho to také přimělo uvažovat o změně...