Pervitin
Nikdonikdo
Dobrý den, chci se zeptat. Předevčírem jsem uzila pervitin. Bylo to s cítím člověkem. Mel to nasypaný jakoby v \"buchne\". Nemělo to jehlu ani to nebylo nijak rozpuštěné. Jen to mel v te nádobce, na kterou se nasazuje jehla.. jen to vysypal a dal mi to ke snupnuti.
Je toto nějak riskantní ohledně nemoci? Díky

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, díky za důvěru.
Chápu Vaše znepokojení, je na místě. Žloutenky, syfilis, HIV a další nemoci, se sice snáze přenáší infikovanou krví, při intravenózní aplikaci, případně nechráněným pohlavním stykem, ale vyloučit přenos uvedeným způsobem nelze.
Pokud byla stříkačka před tím, než posloužila jako nádobka na "suché matro", k injekční aplikaci použita, a Vy byste měla, byť i malé poranění, ranku, oděrku, způsobenou například "šňupátkem" v nosní sliznici, nakazit jste se mohla. Pravděpodobnost, že se tak mohlo stát, je však malá. Zmíněné viry a bakterie v prostředí mimo lidský organismus dlouho nepřežívají.
Doporučuji Vám, už podobně nehazardovat. Také, abyste se po 3 měsících od události, tedy po uplynutí inkubačního času, do té doby nezjistitelné infekce, nechala pro jistotu otestovat. Buď ve zdravotnickém zařízení, zdarma, po udání důvodu, tedy rizikového chování, nebo rovněž bezplatně, v nejbližším kontaktním centru pro uživatele návykových látek, případně pracovníky spádového terénního programu.
O rizikách, souvisejících s Vaším jednáním, jejich minimalizaci a prevenci, se dočtete zde:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/aids-hiv.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/hepatitidy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/syfilis.html
Jak najdete, podle oblasti a typu zařízení, kontakty na pracovníky bezplatných služeb, kteří Vás otestují, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe i k ostatním, opatrná,
Amrit Sen.