k odpovědi pod kódem 680714
kedlubna
mily Amrite Sene!
diky moc za odpoved. moc si vazim toho. ale nemuzu napsat, ze by mi to uplne pomohlo. hledam jinou, jednodussi odpoved. takze znova
ten tajny seznam me nezajima, co v nem je, jen jesli jsou ty latky \"vycuratelny\" :) opravdu jsem dny hledala lepsi vyraz, ale nenasla.
takze hledam radu typu:
vice vody, vice curat a bude to venku.
nebo jez jablka.
nebo jez mrkev.
nebo si nech predepsat antibiotika, nebo tak neco.
nedelam si srandu, ja nic o tom nevim a ani nic vedet nechci. jak uz tyden ctu tuhle poradnu, mam jedine prani, nic vic nevedet.
nebo v nejhorsim pripade rada: navstiv svou lekarku, odebere ti krv a najde tam neco a da ti neco. nebo ne lekarka ale toxikolog? kde sezenu toxikologa? co vsechno mu musim rict?
kdyz jsem psala, ze bych si neco dala, tak jsem patrne myslela jidlo nebo alkohol. puvodne jsem chtela napsat, ze \"nemam stani\" ale prislo mi to jak z Erbenovych Kytic.
jo, uznavam, vas napad jit na policii je uvedovely a spravny.
po te ceste vlakem jsem nebyla uplne ok. ja se pry jeste pocas cesty ptala babicky, jesli uz byla mezitim stanice a kdyz ona rekla, ze jo, tak ja jsem rekla, ze to uz nema vyznam a hlasit to nebudeme. to uz si nepamatuju ale. pak jsem spala jeste klidne 10 hodin a nebyla jsem k prebrani i kdyz puvodne ve vlaku spim spatne.
po vystoupeni jsem byla ospala a pak jsem zase hodne spala. razne jsem zamitala policii, i kdyz obvykle jsem moc vahava. normalne bych vahala, zdali je to dobry napad a neco nebo nekomu to pomuze nebo ne, donekonecna.
diky moc, ze jsem vam to vsechno mohla napsat, velmi si vazim vasi prace, at se dari i nadale.

Odpověděl: Amrit Sen
Kedlubno, opět Vás zdravím.
Vašeho poděkování si velmi vážíme. Chápu a rozumím Vám, že byste nejradši dostala jednoduché, jednoznačné odpovědi. To však, odpusťte, není vždy v naší moci. Drogová problematika sama o sobě jednoduchá není, a ten, kdo volí jednoduchá řešení, zpravidla pohoří. Navíc možnosti internetového poradenství, jsou, bohužel, omezené.
Látka, způsobující popisované stavy, a kterou by Vám někdo při loupežném přepadení (případnou událost nelze jinak kvalifikovat), píchnul ve vlaku, ta Vás okamžitě uspala, a Vy tak rychle procitla, neexistuje. Jak jsem psal, i kdyby k něčemu podobnému došlo, použitou látku by při jednorázové intoxikaci, Váš metabolismus z těla "odboural", nejpozději v horizontu dní, spíše hodin.
Také, jak jsem zmínil, byste omámení cítila ještě dlouho po probuzení, bylo by zjevné Vám, babičce i okolí.
Připojím info k tomu, že kromě speciálních antidot, používaných při akutních otravách, například po hadím uštknutí, případně časné transfuze krve, neexistují žádné spolehlivé způsoby, jak odbourávání drog, jedů a dalších látek, významně urychlit. Očekávat typy rad, které jste zmínila, by bylo velmi naivní.
Váš věk mě zajímal proto, že jsem chtěl vědět, jestli jste plnoletá, tedy člověk s plnou právní odpovědností, nebo nezletilá, případně, jestli nejste ještě dívenka školou povinná. Od toho by se odvíjela moje další doporučení, protože přístup i povinnosti, se vzhledem k těmto okolnostem, ku prospěchu člověka, který potřebuje pomoc, v mnoha ohledech liší.
Co mě však znepokojuje, že jste na Vaše trápení sama. Probrat vše otevřeně, s někým z nejbližších, z rodiny, kdo umí naslouchat, komu důvěřujete, koho máte ráda, kdo Vás podpoří, z přátel..., nebo dalších blízkých, by Vám mohlo přinést úlevu a trochu klidu.
K "tajnému seznamu", který zmiňujete. O žádný "tajný seznam", nešlo, ani nejde. Jsme veřejný web, proto ta opatrnost. Nechtěl jsem konkretizovat z důvodu, aby podané informace nemohly posloužit někomu coby návod, jak někoho přepadnout, rychle uspat a oloupit, natož vypisovat látky, které by k podobnému zneužití mohly posloužit. Tyto látky existují, žádná z nich, jak jsem psal, po jednorázovém užití, tak dlouhou dobu, uvádíte měsíce, v organismu nevydrží, natož aby působila. Také byste nemohla být vzápětí "probraná a funkční".
V tuto chvíli tedy testy na přítomnost omamných látek, nemají žádný smysl. Má li se Váš stav a situace zlepšit, je na bíledni, že se bez lékařské pomoci neobejdete. O toxikologovi, pokud vím, nepadlo z mé strany ani slovo. Konzultace s terapeutkou, jak jste je popsala, Vám kýžený efekt nepřináší...
Doporučuji Vám co nejdříve navštívit specialistu, lékaře z oboru psychiatrie a otevřeně s ním vše konzultovat. To je myslím nejnadějnější, užitečná a schůdná cesta k tomu, aby Vám bylo co nejdříve lépe.
Přeji hodně štěstí a vše dobré,
Amrit Sen.