Ztráta paměti
Michael
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli u dlouhodobého užívání marihuany hrozí ztráta paměti, motivace a porucha soustředění trvale. Marihuanu užívám cca 7 let, začala jsem okolo 14 let a nyní je mi 21 a s užíváním přestávám. Také bych se rád zeptal na rady jak tyto hendikepy procvičovat, nebo zlepšovat. Předem moc děkuji za odpověď. Hezký den Michal.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Michaeli,
přejdu rovnou k věci.
Pokud budete pokračovat v užívání, nejspíš i mírně zvyšovat dávky, je velmi pravděpodobné, že se budou vaše kognitivní schopnosti zhoršovat. Nejlepší co byste mohl pro jejich obnovení udělat, je s hulením přestat nebo ho alespoň omezit. Přemýšlel jste o něčem takovém? Zdá se totiž, že po vysazení dochází k postupnému zlepšování. Svoje kognitivní schopnosti můžete podpořit tréningem - existuje celá řada cvičení, kterými lze trénovat paměť i pozornost (jsou běžně dostupné na internetu či v knihkupectví - ukázky např. zde, zde nebo zde), nebo také dočasným užíváním některých přípravků jako je např. piracetam a vitamíny řady B.
Pokud jde o motivaci, v době užívání marihuany lidé skutečně postupně zanedbávají ostatní činnosti a nic jiného je nebaví. Existují výzkumy na téma amotivačního syndromu, závěry však nejsou jednoznačné.
Kromě Drogové poradny provozuje Sananim i stránky www.koncimshulenim.cz. Mám tu čest být jedním z průvodců na těchto stránkách, kdybyste měl zájem se podívat, otestovat, nebo zapojit, neváhejte.
S přáním všeho dobrého,
Gabriela Minařík.