dodpělá dcera na pervitinu
žaba
Dobrý den,
prosím o radu.Dospělá dcera 32 let již min 3 roky bere pervitin.To jsem zjistila v červnu 2016,už předtim se mi zdálo její chování divné,ale nikdy jsem se stím nesetkala tak jsem nevěděla co se děje.Celý rok jsem s ní bojovala,nabízela veškerou pomoc,hlavně aby začala s léčbou.Byla to jen samá hádka,křik,nepřipustí že už je zle,má toxickou psychozu,v srpnu byla odvezea do Mlade Boleslavi po nadměrnem použití perv,ale za 14dní byla zase doma a pokračovala v tom dál.Dnes je bez práce,bez řidičáku,bez peněz.Před měsícem jsem ji vystěhovala z domu,už to nešlo ,byla 14 dnu u otce,ale odešla,neměla tam svuj.Ted nevím kde je,mám strach,hlavně její psychicky stav je špatný.Stále čekám a doufám že se ozve a bude chtít pomoct s léčbou.Pomužu se vším,ale stále nic.
Moc děkuji za radu co a jak mám udělat.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
v takové situaci je bohužel každá rada drahá. Dokud se dcera sama nerozhodne, že chce přestat, je dost těžké ji k tomu donutit. Na druhou stranu, v momentě, kdy je v zajetí toxické psychózy, velmi těžko se jí racionálně rozhoduje. Proto bývá nejčastější cesta v takových případech přes nucenou, nedobrovolnou hospitalizaci, kde dotyčný vystřízliví, trochu se psychicky srovná a pak má kapacitu rozhodnout se, zda chce dál v užívání pokračovat. Velmi často se tak stane přímo z ulice, odkud po nějakém incidentu pacienta odveze do léčebny policie. Případně je možné zavolat policii a záchranku i z domova, kdyby se Vám tam objevila, ale jen za podmínky, že ohrožuje na zdraví či životě (tedy fyzicky) sebe nebo okolí. Jinak u dospělého nedobrovolná hospitalizace možná není.
Další věc je, že současná situace je velkou zátěží také pro Vás. A myslím, že byste si zasloužila nějakou péči i pro sebe. Pokud byste měla zájem a byla pro Vás dostupná Praha můžete se obrátit na naši Poradnu pro rodiče Sananim (www.sananim.cz), případně Vám zašlu nějaký bližší kontakt, když napíšete nejbližší město.
Přeji hodně sil!