Ako spoznam speed?
Headsot
Dobry den.Chcel by som sa spytat ako spoznam (speed) amfetamin ? Viem že to je biely rozdrteny prašok bez zapachu.Pytam sa len tak zo zvedavosti.Dakujem

Odpověděl: Amrit Sen
Headshote, zdravím Vás.
Díky za důvěru. Nejsem si v tuto chvíli jist, jestli máte na mysli amfetamin, který se u nás, ani na Slovensku, na rozdíl od Západního světa, běžně nedistribuuje, nebo metamfetamin, pervitin, který je v našich krajích naopak jednou z nejběžnějších drog. Obojímu i dalším amfetaminovým derivátům, se "venku", kromě mnoha místních názvů, říká argotem "speed".
Amfetamin, je většinou bílý prášek, někdy jemně krystalický, bez zápachu, hořké chuti (neznámou látku nikdy neochutnávat), ale může mít, podobně, jako pervitin, i jiný vzhled.
Vrátím se k pervitinu. Pukud nejste "ostřílený" uživatel drog, nepoznáte... A ani ten, ho poznat nemusí.
Pervitin bývá sice bílý, ale zdaleka ne vždy. Může mít od nažloutlé, po hnědou, ale i zcela absurdní barvu, způsobenou "šikovností" výrobců, ilegálních "vařičů".
Někdy je zcela bez zápachu, častěji s odérem chemických nečistot z výroby, nebo příměsí, které mohou být i velmi nebezpečné, kterými distributoři, pervitin a další drogy ředí.
Také konzistence může být různá a nemusí vždy korespondovat s kvalitou a účinností drogy.
Mám na mysli, počínaje různě velkými krystaly, nebo krystalky, přes sypký, jemný prášek, vlhčí, jemně hrudkovitou hmotu, až po taveninu, připomínající rozdrobenou, použitou žvýkačku nejrůznějších, většinou okrových, až hnědých odstínů.
Odpověď jste mohl dostat od speciálních mobilních testů, odlišných od těch, kterými se testují (policie, zaměstnavatel, atd.) lidé, nebo které koupíte v lékárnách. Mám na mysli testy, kterými dříve testovaly kvalitu a obsah drog, například na parties, festivalech, a podobně, některé terénní programy a zařízení pro uživatele návykových látek. To je však minulost.
V současné době, byste musel vzorek odnést a nechat otestovat v toxikoligických laboratořích Ústavu súdneho lekárstva LF UK v Bratislavě, Ústavu súdneho lekárstva a medicínskych expertíz v Martině, případně dalších pracovištích, které tyto testy provádí. Předesílám, že nejde o levnou záležitost, test by Vás mohl přijít na cenu, pohybující se okolo 70 eur, i více. Na druhou stranu, měl byste 100%, nezpochybnitelný výsledek, ověřený spektrální analýzou na chromatografu.
Nedá mi to, odkud pramení Vaše zvědavost?
Přeji Vám vše dobré, kdykoli napište,
Amrit Sen.