Vstupní prohlídka
Týna
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat zda se při vstupní prohlídce do zaměstnání dělají z moči tox. testy? Jde o to ,že pravidelně nehulím ale 23.4.jsem si dala tři prásky a prohlídka se koná 2.5..Jsem pracovník v sociálních službách a tudíž nevím, zda se u tohoto povolání při vstupní prohlídce testy vykonávájí ...
Díky za obrat

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
při běžné vstupní prohlídce se testy na drogy nedělají. Jednak je to poměrně nákladná záležitost, druhak je to vyšetření, které by navíc mohl lékař provést pouze s vaším souhlasem. Exitují zaměstnání, kde občasně zaměnstance na drogy testují. Je to poměrně kontroverzní téma, ale jde spíše o práce, kde zaměstnanci řídí nebo obsluhují stroje a zařízení, kde by z důvodu užití drog mohlo dojít ke zranění.
Obecně je dobré vědět, že do práce by člověk pod vlivem návykových látek chodit neměl. Často takové dobrozdání podepisuje u bezpečnosti práce.
Stačí vám to takhle?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.