Únava
Braňo
Zdravím, cítim sa dosť unavený a necítim sa tak, ako predtým. Mal som v nedelu kokaín prvýkrát - neviem či to bol kokain ale bolo to biele a malo to arómu benzínu. Strašne sa cítim unavený, bez chuti do života. Neviete čo by mi mohlo pomôcť? Najskôr som si myslel, že som len unavený, ale po spánku sa cítim stále taký istý.

Odpověděl: Amrit Sen
Braňo, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení z nepříjemného stavu. Ať už šlo o cokoli, kokain, ředěný nějakou chemikálií, nebo ředěný, či nečištěný pervitin, který poměrně často "zavání" "zbytkovou chemií", případně mohlo jít o úplně jinou látku, vydávanou, kvůli vysokým ziskům za drahý kokain, dostal jste od Vašeho organismu, těla i psychiky, jasný signál, že drogy pro Vás nejsou tím pravým ořechovým. Nevezme ti jej vážně, riskujete napříště a kdykoli v budoucnu, ještě vážnější problémy a potíže, než ty současné.
Každý člověk je jedinečný a drogy na něj mohou působit různě, také následky užití, nebo užívání, se mohou u jednotlivců lišit. Závěry a konce "toxických" příběhů, se od sebe ale, až tak neliší.
Doporučuji Vám nepropadat panice, zkusit se přeladit do co nejklidnějšího, odpočinkového režimu a k drogám se už nejlépe nevracet. Nebo alespoň odložit další užití jakékoli drogy, včetně alkoholu a farmak, které nepředepsal lékař, na co nejdelší čas.
Dodržujte pitný režim, zdravě jezte, doplňte vitamíny, minerály. Se zklidněním a usínáním Vám může pomoci čaj z meduňky, který koupíte v každé lékárně i běžných obchodech.
Naordinujte si pravidelnou, příjemnou fyzickou zátěž, jít si zaplavat, projet se na kole, stačí procházka jarním parkem.
S největší pravděpodobností by měly potíže odeznít nejdéle v horizontu dní. Pokud byste měl cítit i po týdnech popsané, podobné, nebo jakékoli potíže, v souvislosti s nepříjemnou zkušeností, vyhledejte lékaře. Pro Vás nejlépe psychiatra, adiktologa, a otevřeně o potížích promluvte. Nikdo Vám hlavu neutrhne, nejste jediný, kdo podobné problémy zažil a zažívá.
Případně si domluvte termín schůzky s některým odborníkem adiktologických služeb, nejbližšího zařízení, které poskytuje podporu a pomoc lidem se zkušenostmi s drogou.
Při osobním, naprosto nezávazném pohovoru, po seznámení se situací, Vám zkušený odborník doporučí konkrétní kroky, jak na to, abyste byl co nejdříve fit, případně se můžete domluvit na další formě podpory. Nikdo Vás nebude k ničemu přemlouvat, natož do čehokoli nutit. Služba může být poskytnuta i anonymně, případná zakázka bude jen na Vás.
Kontakty na zařízení a služby na Slovensku, odbornou podporu a pomoc, také na svépomocná společenství, najdete zde:
Drogový informačný portál, NA SK:
http://www.infodrogy.sk/
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
http://www.anonymninarkomani.sk/
NOM - Nezávislá organizácia mladých - Slovensko
Nezávislá organizácia mladých dáva priestor na sebarealizáciu, príležitosť k proaktivite, šancu stretnúť mladých ľudí z celej Európy a možnosť byť súčasťou slobodného a bezpečného prostredia bez alkoholu a iných drog
http://nom.sk/wordpress/
http://nom.sk/wordpress/?page_id=2
http://nom.sk/wordpress/?page_id=68
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak si stojíte, jak se Vaše situace vyvíjí. Také, jestli Vám byla naše odpověď užitečná.
Přeji hodně štěstí, ať jste brzy v pořádku,
Amrit Sen.