Marihuana x neurol x psychika
Pulse
Dobrý den, více jak 8 let kouřím marihuanu převážně přes bongo (vodní dýmka). Zpočátku velmi intenzivně (cca 10x bong denně), nyní jsem to omezil na 2 denně. Asi tak před půl rokem jsem si začal všímat, že po vykouření bonga se mi zvyšuje puls, načež jednoho dne po sportovní aktivitě, jsem si zakouřil bongo a pociťoval jsem výrazný tlak u srdce, který se postupně zhoršoval, začal jsem panikařit a zavolal jsem si záchranku. V nemocnici mi diagnostikovali tachikardii, dali prášek na snížení krevního tlaku a neurol a poslali mne domů. Následující den jsem měl pořád mírný pocit tlaku na hrudi a po přečtení náhodného článku na internetu, ve kterém se psalo, že mladý muž byl odvezen do nemocnice pro pocit tlaku u srdce, kde mu provedli EKG, nic nenašli a poslali domů, následně další den ráno dostal infarkt a zemřel. Tento článek mne docela vyděsil a tak jsem šel radši znova do nemocnice, jestli náhodou mé vyšetření nezanedbali, protože jsem jim řekl, že jsem kouřil marihuanu. Tak mi udělali znova EKG, dali nějakou injekci do zadku, předepsali Neurol 0,25mg a že ho mám brát ráno a večer a paní doktorka mi ještě diagnostikovala NCA. Následující dva dny jsem nekouřil marihuanu a cítil jsem dobře, neurol jsem ale nebral, protože jsem měl v pátek důležité posezení v hospodě a věděl jsem že budu pít hodně alkoholu. V hospodě jsem si i trošku pokouřil marihuany, ale z jointu, což není tak intenzivní jako z bongu a žádný tlak jsem nepociťoval a cítil jsem se OK.(Možná proto, že jsem byl ve společnosti, většinou totiž kouřím bongo sám doma). Následující dny jsem už radši začal brát ten neurol, marihuanu i alkohol vyřadil a cítil jsem se dobře. Teď ale nevím jak dlouho ho mám brát, plánuji, že celý týden nebudu pít alkohol ani kouřit marihuanu (možná jednou vyzkouším jointa jaký to bude mít účinek) a v pátek bych šel rád znova do hospody. Nechci ten neurol brát moc dlouho aby to na mne nemělo nežádoucí účinky. Je možné ten neurol brát od soboty do čtvrtka a v pátek jít pít alkohol? Ještě je možná dobré zmínit, že trošku koktám a prakticky každý den mám chvíle mírného stresu (například když mi volá neznámé číslo a při zvednutí telefonu mám problém ze sebe vydat hlásku nebo když někam příjdu tak mám občas problém říct dobrý den - a to mě vždycky trochu vystresuje). Snad je můj dotaz srozumitelný a předem Vám děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Těžko dělat objektivní a zodpovědné závěry ohledně zdravotního stavu přes internet.
Není neobvyklé, že po sportovní aktivitě je rychlejší tlak krve, stejně tak puls. Většina drog a to včetně THC, akceleruje srdeční akci, tudíž kombinace fyzické zátěže a konzumace, mohlo udělat své, zvláště pak pokud se k tomu přidá ještě psychika...
Měl byste se rozhodnout, zda se budete léčit a dodržovat léčebný režim navrhnutý lékařem nebo ne. Kombinace všeho dohromady jak jste popsal a úprava podání léků, držení abstinence jen ve dnech, kdy Vám to přijde vhod, dle mého názoru nic neřeší a může to udělat spíše více paseky, než užitku.
Pokud vysadíte Neurol jeden/dva dny, v organismu účinná látka stejně stále je, takže kombinace s alkoholem může být dost nebezpečná! Léčivou látkou přípravku Neurol je alprazolam patřící do skupiny látek nazývaných benzodiazepiny (snižující strach a úzkost). Je to lék s velmi silným závislostním potenciálem. Nebezpečí vzniku závislosti se zvyšuje s dávkou a délkou léčby, je vyšší u osob, kteří nadmíru užívají (nebo užívali) alkohol, léky nebo návykové látky. Abstinenční syndrom zahrnuje mnohé nepohody, od bolesti hlavy, extrémní úzkosti, svalové bolesti, zmatenosti, brnění končetin, ale také i epileptický záchvat. Proto by měla být léčba co nejkratší.
Možná by nebylo od věci obrátit se na specializovaného lékaře/psychiatra (který má zkušenosti i s konzumenty drog). Sním všechno ještě jednou probrat, možná by se našlo nějaké jiné řešení - bezpečnější lék (?), psychoterapie (?)...
Psal jste před měsícem (tímto se velice omlouváme za opožděnou odpověď) - jak situace vypadá teď?
MK