Závislost
Lenka
Dobrý den, nechali jsme 15 syna umístit do diagnostického ústavu, jelikož jsme zjistili, že užívá pervitin. Přiznal se, že jej užívá půl roku. Dle zkušenosti etopeda je velké riziko, že po příchodu domů nebude chtít svůj postoj k droze změnit. Nevíme jak situaci řešit dál, když syn si myslí, že nemá problém. Co dělat, když bude po příchodu domů pozitivní? Když neposlechne a bude si opět dělat co chce?
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
situace, kdy je syn v diagnostickém ústavu, už je poměrně vyhrocená a asi na ni neexistuje obecná jednoduchá rada nebo návod. Doporučovala bych vše konzultovat s pracovníky ústavu a pak s nimi hlavně dobře naplánovat, co se bude dít po propuštění, kam budete docházet na doléčovací kontakt, jestli - jako že asi ano - by byla vhodná rodinná terapie apod. Případně už během pobytu syna se můžete zajít poradit do některé z poraden pro rodiče a ujasnit si plány.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)