Nevím kudy kam.
Helena60
Dobrý den, mám syna který od 14 let hulil trávu po páru letech přešel na pervitin a jena tom čím dál tím hůř. Vydrží týden a maximálně 10 dní bez drogy a pak si musí dát a začne cirkus, vydrží několik dní nespat a rozjede se mu v hlavě psychóza a schizofrenie, celá rodina tím trpí, každého obtěžuje, pořád z nás tahá peníze a když mu je nedáme tak nás okrade, nic mu není svaté, ukradne nám cokoliv, peníze, šperky zlaté, počítač, oblečení prostě co mu příjde do cesty. Je velmi agresivní a rozbije nám klidně dveře když ho nechceme pustit do bytu, ukradne nám klíče a pak nás vykrade, když mu po té nechceme pomoc tak nám nadává, vyčítá nám že se k němu ošklivě chováme. Nadělá spousty škody, všechny nás psychicky zdeptá a pak když se vyspí tak toho lituje a vymlouvá se na to, že si vzal drogu proto že měl v hlavě psychózu a že mu ta droga na chvíli pomůže ty stavy zvládat a pak je to ještě horší. Obvolala jsem spousty psychiatrů a každý se vymlouvá na to, že není na schyzofrenii odborník, byl několikrát po jednom dni hospitalizován na psychiatrii na Karláku a vždy ho po sklidnění vykoply a nedali mu žádné léky. Poraďte prosím co mám dělat, už nevím kudy kam, jsem v depresi a žiji ve strachu, můj vztah se kvůli němu rozpadá a celá rodina je nešťastná. Helga

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
nepíšete, jak se syn dostal na psychiatrii na Karlovo nám. Pravděpodobně ho ale nezamedikovali na schizofrenii, protože mu nebyla diagnostikována. Jedná se u něj o tzv. toxickou psychózu, a je otázka, jestli by zcela odezněla, kdyby pervitin nebral, nebo jestli by se rozvinula v něco trvalejšího. V momentě, kdy je syn agresivní a nebezpečný, je nejlepší zavolat policii a záchranku, aby ho nedobrovolně hospitalizovali. Brzy je pak rozhodnuto, jestli bude propuštěn, nebývá to ale po dni, to nestačí ani vystřízlivět.
To je ale jeden střípek celého problému. Ten je potřeba řešit komplexněji a k tomu naše poradna nestačí. Doporučovala bych dohodnout si osobní konzultaci v některém z center, která nabízí pomoc rodinám závislých, tam budete mít možnost probrat vše podrobněji.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)