Problém s pitím
none.cz
Dobrý den Vážená poradno, mám multidiagnózu (poruchu osobnosti a úzkostnou poruchu dál obsedantně kompulzivní poruchu). Chtěl bych se tázat na problém s alkoholem. Delší dobu už si ulevuji od úzkostných stavů alkoholem. 1x za 2 dny 2l vína, nebo 2x 2l pivo, tvrdý nepiji už jsem poučen, co mi způsoboval druhý den po požití.Neměl jsem lehké dětství a dnešní doba je též těžká. Připadá mi, že se chci od reality posunout jinam. Chci se zeptat, jestli je nutný detox, nebo to zvládnu se svými léky sám? Lékaři dnes nemají moc času k řešení problému atd., tak volím Vás. Při hospitalizaci na psychoterapeutickém oddělení jsem to vydržel 5 týdnů bez alkoholu, tak nevím. Myslím že jde o závislost částečně psychickou a častečně tělesnou.Budu rád za jakoukoliv radu. Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
takhle na dálku a na základě jen těch několika málo informací, které jste o sobě uvedl, nedokáži posoudit, zda by byla nebo nebyla potřeba ústavní detoxifikace. Je ale pravdou, že to vypadá, že je vaše situace poměrně komplikovaná a ústavní pobyt by mohl být dobrý nápad. Píšete, že užíváte léky, k tomu pijete alkohol, a navrh máte několik psychiatrický diagnóz, pak bych se na vašem místě domlouvala na jednotlivých krocích s ošetřujícím lékařem, resp. psychiatrem. Předpokládám, že nějakého máte a o svých problémech (tedy o všem, o čem jste se zmínil v dotaze) s ním otevřeně a pravdivě hovoříte.
S pozdravem a přáním všeho dobrého,
Gabriela Minařík.