Následky MDMA
Knispel
Dobrý den. Občas si na párty dám extázi a když mi najede stav zběsile pohybuji s dolní čelisti tak moc, že na druhý den mě vždy bolí čelist. Vím, že to není nic neobvyklého, kamarádi to mají taky. Co mě ale zaráží, že poslední dobou když se jen opiju pohyby s čelistí mám také. Minulý pátek jsme měl ečko pak jsem na to pil alkohol. V úterý jsem se jen opil a když jsem přišel domů všichni si mysleli, že jsem zfetovaný. Říkali, že jsem pořád vyplazoval jazyk, hýbal s čelistí a měl jsem i velké oči. Je možné, že to ještě nějaký dojezd z pátku? Popřípadě odezní časem to hýbání s čelistí když budu jenom pít alkohol? Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, díky za důvěru.
Projevy, které popisujete, nejsou nijak vzácné. Chápu, že Vám jsou nepříjemné a znepokojují Vás. Pravda je, že se s nimi častěji setkáváme u uživatelů pervitinu, než u uživatelů MDMA. Ani u těch ale, jak jsem psal, nejsou výjimkou. Nepíšete sice, jaké množství MDMA jste užil, ale dovolím si odhadovat, že o žádný "dojezd", s několikadenním odstupem, nejde.
Každý člověk je jedinečný a na drogy může reagovat různě, co je však jisté, že člověka poškozují a mění, někdy i velmi rychle. Také, tím spíš, že jde o psychostimulant, s někdy až halucinogenními účinky, mohou nastartovat, nebo prohloubit a rozvinout psychické poruchy, které mohou přejít v nemoc, která může přetrvát, třeba i po zbytek života, a to i v případě, že už dotyčný další drogu neužije.
Nemám v úmyslu Vás strašit, pouze upozornit na to, že Vám tělo i psychika, vyslaly jasný signál o tom, že pro Vás drogy nejsou tím "pravým ořechovým" Nevezmete li signál vážně, riskujete, že bude hůř.
Doporučuji Vám proto od užívání drog upustit, nebo si od nich dát na co nejdelší čas oraz, včetně zmiňovaného alkoholu. Podle toho, co píšete, jsou pro Vaše duševní zdraví mimořádně rizikové především halucinogeny, psychostimulanty a THC. Jde pouze o upozornění. Jestli, a v jaké škále, tyto typy drog užíváte, netuším. Tím nijak nezlehčuji rizika užívání dalších drog, které jsem nezmínil.
S velkou pravděpodobností, pokud si dáte od drog klid, byste se měl, "samospádem", časem srovnat. Neustoupí li nepříjemné, nebo nežádoucí stavy samy, ani v horizontu několika týdnů, měl byste vyhledat odbornou pomoc, navštívit lékaře, nejlépe psychiatra - adiktologa. Konzultovat potíže můžete ale také s pracovníky většiny zařízení, které poskytují služby, uživatelům návykových látek, bezplatně i anonymně.
Kdybyste potřeboval pomoci s nalezením vhodných kontaktů, napište, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na bezplatné služby v dosahu, obratem pošleme.
Jak kontakty můžete, podle oblasti a typu služby, vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Přeji Vám, ať jste brzy fit. Buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.