TESTY krve a moči
dejweed
zdravím chci zeptat včera mi došel dopis s fakultní nemocnice byl sem zastaven hlidkou PČR test na drogy byl pozitivní nasledně sem byl na krvi a moči a po měsici došel dopis že mam uhradit 597kč a je na dopisu psano : v připadě kdy se při vyšetření zjištujícím obsah alkoholu nebo jiné navykové latky podle paragrafu 16 odst.2 nebo 3 zákona č.379/2005sb ,které fakultní nemocnice u sv.anny v brně provedla na zakladně dožádaní policie ČR, prokazala přitomnost alkoholu nebo jiné návykové latky než alkoholu hradí dle pragrafu 16 odst.8 citovaného zákona náklady tohoto vyšetření přimo vyšetřovaná osoba .ve vašem připadě byl vysledek vyšetření pozitivní a vznikla vám povinost uhradit fakulitní nemocnici u sv.anny naklady provedeného a vyše uvedeného vyšetření vysledek vyšetření byl odeslan přislušnému utvaru PČR . tohle je psané v dopisu žadnou drogu sem nepožil kamarad kouřil par minut před zastavením hlidky marihuanu vedle mě na dopisu není psané ani jaká droga ani hladina kolik ng/ml krve bylo zjištěno v krvi česka republika má toleranci do 2ng/ml krve u thc vyšetření bylo imunochemické takže nevím jesli je tohle vyšetření jen z moči nebo ne nebo s krve protože ani policie mě nezdělila hladinu v krvi nic jen že to bylo pozitivní a to je vše řidičak mam furt usebe nebyl mě zadržen na mistě poradíte mi prosím kde zjisti hladinu která byla v krvi nebo popřipadě mě zjistit jaká hladina byla stoho važně abych pravdu řek zdrcen nevím co mam dělat nevím jesli mužu dal řidit jen bych chtěl hlavně vědět tu hladinu a co je to imunochemické vyšetření přesně jesli je to jen test z moči nebo ne protože krevní testy jsou dražší kamarad platil 4 tisíce za krevní testy .děkuji prosím o odpověd

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
imunochemický test je takový test, při kterém je použita imunochemická metoda skupinového screeningu. Takové metody jsou schopny s určitou pravděpodobností schopny zachytit určitou skupinu látek - ve Vašem případě kannabinoidů. Lze je použít jak při testech z krve, tak při testech z moči. V žádném případě však nelze dle jejich výsledků urřit ovlivnění jedince.
Naopak, přesně jak píšete, ovlivnění jedince se vždy posuzuje z výsledků krevních vzorků, metodou, která opravdu stojí v řádu tisíců korun za jedno vyšetření. Tato metoda - v případě kannabinoidů většinou plynová chromatografie s hmotnostní detekcí - je metoda schopná přesně identifikovat konkrétní látku a změřit její koncentraci v krvi (resp. v jakémkoli vzorku).
Mýlíte se, v ČR je tolerance nulová. Vámi zmiňované 2ng/ml THC v krvi je hranice, za kterou se řidič považuje za ovlivněného THC podle Nařízení vlády č. 41/2014 Sb. (Nařízení vlády o stanovení jiných návykových látek a jejich limitních hodnot, při jejichž dosažení v krevním vzorku řidiče se řidič považuje za ovlivněného takovou návykovou látkou) a je v podstatě považován za nezpůsobilého k řízení motorového vozidla.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec