pokracovani z 3.2.2017
blondeess
Dobrý den
Především chci poděkovat za odpověď ( psala jsem vám 3.2.2017 přezdívka Blondeess)
Vzhledem k tomu ,že jsem v předešlém dotazu o sobě toho moc nenapsala tak bych to tímto rada napravila..
Jmenuji se Zuzka , je mi 31 let ..
Drogy jsem užívala od svých 15 let ..
V období od 18-20 let jsem aktivně (ambulantně) navštěvovala K-centrum v Plzni , díky tomu jsem si dokázala doplnit vzdělání , bohužel jen na úrovni vyučení..V 21 letech jsem se k užívání drog vrátila a přestala jsem až v 26 letech ( v té době jsem už měla své první dítě)
V těhotenství jsem sice drogy neužívala ale cca měsíc po porodu jsem se vrátila do starých kolejí ( tehdejší partner byl taky zavisly a dodnes je )
Fetovat jsem přestala až v den kdy mi byl syn odebrán z pece a tehdejší partner mě zmlátil tak, že jsem i se synem skončila v nemocnici..
Svou abstinenci jsem od té doby prokazovala sociálním pracovníkům kteří mě namátkově testovali..
Po půl roce mi byl syn opět svěřen do péče ovšem s podmínkou a to soudním dohledem ..
Tento dohled mi byl zrušen před pár dny a to na žádost sociálních pracovníc , což je alespoň pro mě obrovské vítězství 😃😃
No a právě ve chvíli kdy jsem se s tou svou sociální pracovníci loučila a děkovala ji za veškerou pomoc, podporu a hlavně důvěru se mě zeptala na to jestli bych nechtěla se svými zkušenostmi pomáhat lidem jako jsem byla já ...
Nějakou dobu jsem nad tím vším přemýšlela a dospělá jsem k tomu , že bych pomáhat chtěla!!
Díky vaší odpovědi teď vím, že to není úplně nereálné 😁😁
Tak a teď pár otázek
1, kurz na pracovníka v sociálních​ službách ....S tím mi pomůže pracovni úřad nebo rovnou nějaká organizace??
2, jaké zaměření by měl mít ten kurz ??
3,na koho se mám obrátit abych mohla přijít psychoterapeutickým výcvikem ?
Opět jsem toho o sobě moc nenapsala tak snad to bude stačit ....O útěku z domova , o hádkách s rodinou , konfliktech s policií, o lásce a o tom když mi bylo nejhůř nemá smysl psát zvlast když už je to všechno za mnou 😃😃😃
Hezký den , předem děkuji za rady Zuzka

Odpověděl: Markéta Kordová
Zuzko, opět Vás zdravím.
Stejně tak opět gratuluji k tomu, že jste se dokázala dostat z nejhoršího.
Děkujeme za Váš příspěvek.
Jestli to dobře chápu, žádnou pobytovou léčbu jste neabsolvovala? Netuším, jaké podmínky mají léčebné zařízení u Vás pro případné uchazeče/bývalé uživatele. Například naše organizace vyžaduje absolvovanou léčbu, po té nejméně dvouletou prokázanou abstinenci, ale čím je abstinence delší, tím lepší samozřejmě. Pokud jste tedy byla v kontaktu s Káčkem v Plzni, nic nezkazíte tím, že se s nějakým pracovníkem spojíte a zeptáte se na možnosti. Neumím odhadnout, jaké podmínky mají u Vás.
K Vašim otázkám:
1.     Ano, bývají i v nabídce pracovních úřadů v rámci rekvalifikačních kursů.
-          V některých případech, pokud domovská organizace pracovníka usoudí, že se jim vyplatí do svého pracovníka investovat, mohou mu nabídnout finanční spoluúčast (zaměstnavatel proplatí část, to se ale obvykle stává u zaměstnanců ověřených, které již v dané organizaci pracují, zřídka kdy to zaměstnavatel nabídne zcela novému zaměstnanci, u kterého není jisté, že se osvědčí a zůstane tam, tyto kursy stojí v řádku několika tisíc (cca 7-8tis).
2.     Kurs na pracovníka v sociálních službách je zaměřený na přímou práci s klienty (není orientovaný přímo na závislosti) - výuka obsahuje oblasti např. standardy kvality sociálních služeb, základy komunikace, rozvoj komunikačních dovedností, asertivní komunikace, úvod do psychologie, psychopatologie a somatologie, základy ochrany zdraví, etika, sociálně právní minimum, metody sociální práce, základy péče o nemocné, základy hygieny, aktivizační, vzdělávací a výchovné techniky, pedagogika volného času, základy výuky péče o domácnost, úvod do problematiky zdravotního postižení, odborná praxe, krizová intervence atd...
-          V sociální sféře se pracuje s mnoha cílovými skupinami, možná by nebylo od věci začít u nějaké jiné, u které by byl dostačující například kurs pro pracovníka v sociálních službách. Cílová skupina označuje okruh osob, pro které je sociální služba určena od dětí až po seniory.
-          Absolventi kurzu jsou kvalifikovaní pro činnost pracovníka v sociálních službách dle § 116 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění. Mohou se uplatnit v širokém spektru ambulantních, terénních nebo pobytových sociálních služeb, zejména při zajišťování přímé obslužné péče a osobní asistence.
-          Pracovníci v sociálních službách jsou ti, kdo vykonávají přímou péči o osoby v ambulantních a pobytových zařízeních sociálních služeb nebo terénu a v domácí péči. Jejich práce nevyžaduje takovou odbornost a vzdělání, jak je tomu u sociálních pracovníků. Pomáhají při péči o osoby, nácviku jejich denních činností a při osobní hygieně, oblékaní, podpoře soběstačnosti. Také mohu pracovat jako výchovní nepedagogičtí pracovníci, kde například při pracovních terapiích napomáhají k manuální zručnosti a tvořivým schopnostem formou výtvarné, hudební a pohybové výchovy, zabezpečují zájmové a kulturní činnosti a provádějí osobní asistenci. Rovněž k tomu patří sociální depistáž (aktivní cílené vyhledávání klientů) pod vedením sociálního pracovníka a pomoc při základním sociálním poradenství, výchovném působení a mnohých terénních činnostech. Využití absolventů kursů například v Domovech pro osoby se zdravotním postižením, Domovech pro seniory, Domovech se zvláštním režimem, Denních stacionářích, Nízkoprahových centrech pro děti a mládež, Sociálně terapeutických dílnách, Pečovatelské službě, Odlehčovacích službách, Osobní asistence atd.
-          V Plzni například zde: http://www.seduca.cz/rekvalifikacni-kurzy/kvalifikacni-kurz-pro-plzen-II
-          Další možností je dálkové studium na stření škole sociální práce v Praze:
http://eapraha.cz/joomla/index.php/2013-02-05-15-27-09
3.     Před vstupem do psychoterapeutického výcviku je vhodné mít za sebou už nějakou praxi v pomáhajících profesích, ve Vašem případě by bylo asi i vhodnější delší abstinence, také jednou z podmínek je minimálně středoškolské vzdělání. Také nutno podotknout, že tyto výcviky jsou obvykle na 5let a rok studia vyjde cca na 20,000,- Kč (není to tedy levná záležitost).
Tak a máte o čem přemýšlet.
Mějte se hezky, Markéta