Nadměrné užívání marihuany
Mirka
Dobrý den. Dlouho jsem se rozhodovala,jestli se obrátit na odborníka. Bohužel situace je neunosna. S přítelem jsme 5 let,z toho 2 roky strašně moc hulí bonga tzn každý den dá 2 až 3 o víkendu je ale schopný hulit od rána do večera. Pořád mi slibuje že přestane. Nepřestal ani když jsem byla těhotná a bohužel ani syn ho nenakopnul přestat. Mame 10 mesicniho chlapečka ale přítel hulí pořád dál. Pořád jen nějaké sliby,i lži samozřejmě,i to přede mnou schovával a lhal mi. Pořád říká že to zvládne,nabízela jsem mu ze zajdeme do nějaké poradny ale on že to zvládne. Bohužel já už nevím jak na něj po zlým ani po dobrým to nejde a já už nevěřím že skončí. Jestli se nezmění,bohužel nás vztah budu muset ukončit,nechci aby v tom malej vyrůstal. Můžete mi prosím poradit,jak na něj,aby skončil a aby si uvědomil že je závislý? Nebo jsem já ta hrozná,které se zdá že hulí moc?
Moc děkuji za odpověď,nevím jak dál.
S pozdravem.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Mirko,
a děkuji za důvěru, se kterou se na naši poradnu obracíte.
Nedokážu takhle na dálku posoudit, jestli je nebo není váš partner závislý, ani co by na něj mohlo fungovat. Jediná věc, která je ale naprosto jasná, je, že nechcete, aby to takhle bylo dál. A to je naprosto legitimní a v pořádku. Je jedno, jak se na věc dívá kdokoli jiný. Hlavní jste tu vy - maminka 10 měsíčního synka, která by si přála, aby vyrůstal v bezpečném prostředí. Obávám se, že pokud přítel hulí denně, o víkendu už od rána, lže vám, nejspíš to zrovna ideální není.
To, že jste se rozhodla vyhledat odbornou pomoc, považuji za velmi dobré rozhodnutí. Existuje spousta míst, kam se můžete obrátit. Jejich služby jsou většinou zdarma, stačí se pouze telefonicky objednat. Jednak tam probere situaci z více stran a do podrobna, zjistíte, jaké má možnosti partner, a jaké možnosti máte vy, setkáte se s někým, kdo vás ani přítele nebude soudit, ale naopak pro vás může mít celou řadu doporučení, nápadů a rad, možní vám vidět problém komplexně.
Kdybyste byla z Prahy, doporučila bych vám naši Poradnu pro rodiče a blízké uživatelů drog, přítel by se mohl zkusit obrátit na stránky www.koncimshulenim.cz, případně osobně navštívit Denní stacionář, kde by mohl svou situaci probrat a rozhodnout se, co je pro něj v tuhle chvíli prioritní a jak chce pokračovat v životě dál. Všechny kontakty přikládám níže.
Poradna pro rodiče SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Tel. +420 284 824 234
GSM: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
http://sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
stránky se vstupním testem a možností nabídky online léčby www.koncimshulenim.cz
Denní stacionář SANANIM
Janovského 26
170 00 Praha 7
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Telefon: +420 220 803 130
+420 220 800 041
Fax: +420 266 710 489
GSM: +420 605 212 175
e-mail: stacionar@sananim.cz
Kdy máme otevřeno?
Pondělí: 8.00 - 16.00
Úterý: 8.00 - 17.00
16.00 - 17.00 - rodič. konzultace
Středa: 8.00 - 16.00
Čtvrtek: 8.00 - 16.00
Pátek: 8.00 - 15.00
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Pokud nejste z Prahy, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná, poslala bych vám odkazy.
Přeju hodně sil.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.