paranoia
anon
Dobrý den, po silným užíváním pervitinu sem si přivodil silnou paranoiu. proto sem přestal sem užívat na skoro rok a půl. Skoro úplně to ustalo.
Pak sem bral ečka dost často a byl sem v pohodě.
Bohužel sem zkusil opět perník. Poprvé v pohodě, tak ještě jen několikrát a vrátila se mi a řekl bych že o dost silněji.
Žiju slušný život, závislí nejsem. Přesto že neužívám nic neustupuje a hodně znepříjemňuje život.
Nevíte o něčem běžně dostupném čím je možný nějak utlumit? Chci se vyvarovat nějakého lékaře, nechci mít nikde záznam, že sem blázen. Děkuji moc za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
bohužel se dost často stává, že se paranoia nebo jiné příznaky toxické psychózy vrátí hned, jak člověk znovu užije pervitin (nebo jinou drogu, která je způsobila). A často právě o dost silněji. Aby se dalo mluvit ještě o potížích vyvolaných drogami, měly by odeznít do půl roku. Vy píšete, že jste rok a půl nebral a ustalo to skoro úplně. To je dlouhá doba a jestli něco ještě přetrvávalo, není to určitě v pořádku.
Nic běžně dostupného Vám v tuhle chvíli nepomůže, je totiž potřeba udělat podrobné psychiatrické vyšetření. Chápu, že se bojíte záznamu u pojišťovny. Mohl byste ale zkusit nejbližší K-centrum, většinou mají k dispozici psychiatra, který bude ochoten vyšetřit Vás anonymně nebo s Vámi vše alespoň podorbně probrat.