Stihomam
Meringue
Dobrý den, dcera je již plnoletá, bohužel zhruba před rokem jsem zjistila že je drogové závislá. Odešla z domova za přítelem, se kterým ale brala brogy, po nějaké době se rozešli,ale drogy bere dál. Vídáme se příležitostně,vyhýbá se mi, brání se styku. Každopádně dnes jsme se potkali u babičky a měla stihomana, byla Nepříčetná a dle mého názoru nebezpečná sobě i okolí. Jak v takovém případě postupovat? Jsem bezradná. Zavolat sanitku? Nebo na psychiatrii? Pokud by ji odvezli jaký je postup, když z ní látka vyprchá druhý den? Opět ji pustí ven? Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud máte strach, že dcera by mohla v důsledku psychotického stavu ohrozit sebe nebo někoho jiného, pak je třeba zavolat sanitku a policii. Odvezou ji na psychiatrii - pokud shledají Vaši obavu oprávněnou. Tam bude hospitalizována nedobrovolně na nezbytně dlouhou dobu, než proběhne zrychlené soudní zřízení (do 7 dnů od nahlášení, které musí proběhnout do 24 hodin od hospitalizace). Soud rozhodne, zda je léčení oprávněné a na jak dlouho je nutné. Většinou se stanovuje nedobrovolná léčba jen na nejkratší nutnou dobu, protože nebývá příliš léčebně účinná.
Více o nedobrovolné hospitalizaci se dočtete na http://www.upsychiatra.cz/nedobrovolna-hospitalizace/