Hodnota amfetaminu a metamfetaminu v krvi
Míša
Dobrý den,
chci se zeptat zda se dá podle hodnoty rozborů z krve zjistit, přibližně kdy nebo alespoň jaké množství uživatel měl? Metamfetamin 548 ng/ml a amfetamin 48 ng/ml. Je to hodně?
Vůbec se v tom nevyznám. Předem mockrát děkuji za odpověď.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
to závisí.
Nepíšete jakou cestou uživatel užil pervitin, to je jedna z nejdůležitějších informací. Dále, pouze z hodnot nelze říci nic jiného, že intoxikování bylo pravděpodobně chvíli před odběrem vzorku, vzhledemk tomu, že má methamfetamin vyšší hodnotu než amfetamin. Pokud by byl znám čas aplikace pervitinu a cesta podání, lze teoreticky orientačně dopočítat, jaká hladina metamfetaminu byla v krvi v době aplikace.
Jestli je to hodně nebo málo opět závisí na mnoha faktorech - pro někoho tyto hodnoty nemusí být vysoké, u někoho mohou být velmi vysoké...
Stačí to takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec