Drogy v tehotenstvi
Ojendanecas
bry den mam takovi problem se kterym si vubec nevim rady. Nedavno jsem se rozesel s pritelkyni ktera je ve ctvrtem mesici tehotenstvi a od jejiho okoli vim, ze zacala uzivat injekcne pervitin. Chci se zeptat jestli je nejaky urad, ktery bych mohl kontaktovat aby dohledl jestli matka v tehotenstvi i nadale uziva drogy a zda vubec dochazi na pravidelne lekarske kontroly? Nevim co delat aby uz dal to dite netravila drogama. Predem dekuji za odpoved.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
užívání drog v těhotenství je jistě velmi závažná věc. Navíc hrozí, že dítě bude i po porodu vyrůstat v drogovém prostředí. Na druhou stranu, byla bych opatrná podnikat rázné kroky, pokud všechno víte jen z doslechu. Nepíšete, jestli jste s přítelkyní v kontaktu, jestli se hodláte podílet na výchově dítěte apod. Rozhodně bych vycházela především z osobního setkání, úsudku. Přeci jen ji znáte a tak asi poznáte, jestli se mění její chování, jestli je ona a dítě opravdu v nebezpečí. Pokud za ní pošlete úřednice, pak ji tím vystavujete velkému stresu, který - pokud by se informace nezakládaly na pravdě - je úplně zbytečný a jen mezi vás zaseje další konflikt.
Doporučovala bych proto celou věc nejprve probrat podrobně s někým, kdo se orientuje jak ve věcech drog, tak v otázce příslušných úřadů.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)