Neužití stavu II.
říkejtemiJirka
V naší rodině se nic takového nevyskytuje, pamatuji si že první jointy na mě nějak nepůsobily, vše začalo od prvního ,,bonga\'\' kdy jsem se totálně zmastil a vlastně jsem se bál sám sebe byl jsem totálně mimo. Od té doby mi marihuana nedělá dobře. Takže čím to může být to nevím. Po psychické stránce jsem snad v pořádku, i když pokud se na to podívám po druhé stránce, tak mám někdy zvláštní chování, některé mé myšlenky mě děsí, připadám si jako psychopat někdy, ale je to jen v mé hlavě, nic jsem nerealizoval. Ale někdy mám velmi špatné nálady, někdy až depresivní

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Jirko,
právě špatný zážitek, který jste v minulosti měl, může být důvodem, proč vám hulení nedělá od té doby dobře. Lidem se stává, že se jim takový zážitek opakovaně vrací. A to i v situaci, kdy mají pocit, že by se nic stát nemělo. (Už jen tím, že se podobného prožitku obávám, ho vlastně tak trochu znovu přivolávám.) Souvisí to s psychikou. Možná je výhodnější si prostě přiznat, že mi hulení nedělá dobře, a radši se mu do budoucna zcela vyhnout (nebo alespoň na nějakou delší dobu). A pokud byste se do toho i tak pouštěl, má smysl si ohlídat okolnosti, za kterých do toho jdete (vaše vnitřní nastavení, set, setting, mít po ruce někoho, kdo vás dokáže zklidnit a o případných potížích ví).
Ani to, že v rodině žádné psychické obtíže nemáte, vám psychické zdraví nezaručí. A marihuana je látka, která může nástup psychických obtíží (které by mohly jinak zůstat dlouhodobě skryté, nebo se projevily později) uspíšit. Může se to týkat depresí, úzkostí, ale i vážnějších problémů. Kdybyste měl pocit, že se u vás o něco takového jedná, nebojte se vyhledat odborníka. Nemá cenu si hrát na hrdinu, lepší je problémy řešit včas a nenechat je dojít do chronického stádia.
Je možné, že by vám v tuhle chvíli pomohlo, si o vašich prožitcích promluvit osobně s někým, kdo má s obdobnými věcmi zkušenosti, nebude vás soudit, ani strašit, ale najdete u něj porozumění a radu, možná i uklidnění. Co vy na to? Stál byste o osobní kontakt? Pokud ano, napište mi, která větší města jsou vám dobře dostupná. Poslala bych vám telefonní čísla a doporučení. (Pracovníci poskytují služby často i zdarma a při udržení lékařského tajemství, stačí se pouze telefonicky objednat.)
Zdraví,
Gabriela Minařík.