pervitin
aoberko
Dobrý den, syn, skoro 16let, častý uživatel marihuany. Teď už víme, že šňupe pervitin, přiznal se i k nitrožilnímu užívání /musel, viděli jsme ruce a modřiny/. Tvrdí, že chce skončit, že to bylo experimentování, které nezvládl. Myslím, že je opravdu závislý a pohybuje se v okolí nesprávné party. K tomu krádež v supermarketu, zhoršení prospěchu na výběrové škole. Navštívili jsme středisko výchovné péče, jsme objednáni do AT poradny, k psychologovi. Co můžeme ještě udělat? Jsou nějaké terapeutické skupiny, kde se může třeba ještě dozvědět, jak jsou drogy nebezpečné? Jak se k němu máme chovat doma? Jsme z toho všeho nešťastní....děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
myslím, že je hlavní, že jste celou záležitost nenechali být a snažíte se mu co njevíce pomoci. Není úplně nutné, aby najednou navštívil všechny odborníky v okolí, důležitější je správné zacílení pomoci. O tom, že drogy jsou nebezpečné, bezpochyby ví. Spíš bych se ale zaměřila na to, co ho k nim vedlo. Je přeci jen ještě hodně mladý a jistě hraje v jeho životě velkou roli celá rodina, tedy vy. V podobných případech je nejúčinnější zajít někam společně, nejen poslat dotyčné dítě. Často se ukáže, že mu můžete výrazně pomoci i vy doma, jen vědět jak. Věřím, že ve Středisku s Vámi budou chtít mluvit i společně, kdyby nic takového neproběhlo, můžete se obrátit na naši Poradnu pro rodiče Sananim, tel. 739 268 527