Tramal
Jiří
Asi před dvěma lety pro silné bolesti zubů jsem začal užívat Tramal.bral jsem ho dál, i když to už nebylo třeba. dávky se zvyšovali, až 5 tablet denně - 100mg.
Zkoušel jsem postupně snižovat dávku, ale nikam to nevedlo. Takže od včera jsem si nevzal, i když mám doma, ale prostě nechci. Je mi dost špatně a nespím. Jak dlouho bude trvat tento stav a může to být ještě horší?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Jiří.
Neuvedl jste, zda Tramal, který jste užíval a teď se jej pokoušíte vysadit, jste užíval předepisovaný lékařem nebo zda jste si ho obstarával jinak. V samotném výsledku v tom sice není rozdílu, ale pokud by Vám lék předepisoval lékař, bylo by nejrozumnější vysazení konzultovat právě s lékařem, který má o Vás kompletní informace o Vašem zdravotním stavu, celkové anamnéze a mohl by Vám léky buď vysadit postupně, nebo by Vám v případě potřeby mohl napsat případně nějakou jinou vhodnou medikaci, aby vysazení pro Vás nebylo tak útrpné.
Tramal vyvolává návyk, čím déle je konzumován, tím komplikovanější je závislost na něm, vzniká tolerance, která se postupně zvyšuje. Při prudkém vysazení se může dostavit abstinenční syndrom, který uvádíte, že pociťujete.
Při tomto odnětí přichází psychické i fyzické utrpení (v některých případech skoro totožné jako, když se vysadí Heroin, což vyžaduje pobyt na detoxifikační jednotce).
Nelze předpokládat s ohledem na minimální informace o Vás, bez osobního kontaktu, vyšetření lékařem, jak na tom objektivně jste. Opravdu je třeba, abyste vše konzultoval osobně s lékařem. To bohužel nelze vyřešit touto formou přes internet. Nejlépe uděláte, když navštívíte lékaře (zdali ho máte), o všem podrobněji pohovoříte, společně se dohodnete co dál. Může Vám lék vysadit postupně, aby Váš organismus nebyl vystavěn zbytečným komplikacím. Pod lékařským dohledem bude celý tento proces pro Vás snesitelnější a jistě i bezpečnější.
Zdali jste si lék obstarával jinou formou a v tuto chvíli nemáte kam zajít, klidně můžete napsat znova. Uveďte prosím větší města, která máte v dobré dopravní dostupnosti. Pomůžeme Vám doporučit specializovaného lékaře, na kterého byste se mohl obrátit.
Nebo se sám můžete podívat do databáze kontaktů zde:
http://www.drogy-info.cz/index.php/map/
V rubrice Mapa pomoci - zadat - kraj - město - druh (doporučuji vybírat z těchto možností: AT ambulance, Detoxifikace, Psychiatrická léčba, Adiktologická ambulance).
Přeji, ať tímto procesem projdete co nejdříve a co s nejmenšími komplikacemi.
Zatím se mějte hezky, hodně sil!
S pozdravem, MK