Sháním léčení
Michal11
Dobrý den. vzhledem k své 7 let závislosti na pervitinu, bych potřeboval léčení.
Nemůžu, ale nějak najít nějakou dobrou léčebnu, nevěděli byste typ na nějakou, která by byla fajn a byla blizsko. A jaké jsou podmínky přijetí co je potřeba si zařídit.
Předem díky za odpověď, docela to spěchá rozhodl jsem se že vyjedu dnes ale nemám nikde nic zařízeného.

Odpověděl: Jiří Tupý
Dobrý den Michale,
chceme Vás podpořit ve Vašem rozhodnutí. Zdá se, že jste aktuálně motivovaný začít abstinovat a tak není důvod rozhodnutí odkládat.
K Vašemu dotazu: všechny léčebny (oddělení závislosti v psychiatrických nemocnicích) fungují na podobných principech a léčba v nich má podobný obsah (Na tomto odkazu pod nadpisem "Pobytová léčba" naleznete základní charakteristiku jak léčeben/psychiatrických nemocnic, tak komunit - to je další možnost léčby, která může navazovat na léčbu v léčebně nebo přímo na detox:
http://drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba/lecebne-programy.html). Nelze proto říci, která léčebna je lepší a která horší. Neuvádíte, kde bydlíte - můžete tedy informaci doplnit a společně nalezneme tu léčebnu, která Vám je nejblíže.
Další možností je podívat se na webové stránky, které provozuje Národní monitorovací středisko pro drogy a závislosti a v sekci Mapa pomoci (viz odkaz) zadáte Váš kraj a druh služby "Psychiatrická léčba" - následně si vyberete tu léčebnu/psychiatrickou nemocnici, která je Vám nejblíže.
http://drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=6&r=#result
Ještě další možností je zavolat na naši poradenskou linku 283 872 186 (úterý-pátek 9:00-20:00, sobota-pondělí 13:00-20:00) a nejbližší léčebnu můžeme najít společně.
Je třeba počítat s tím, že v některých léčebnách se na nástup (z kapacitních důvodů) čeká, v jiných je nástup možný prakticky ihned. Proto bývá lepší - pokud chcete nastoupit co nejdříve - obvolat léčeben více.
Co se podmínek přijetí týče, většina léčeben vyžaduje k přijetí platný OP a kartičku pojištěnce, některé vyžadují doporučení odborníka z adiktologických služeb (psychiatr, adiktolog, psycholog, kontaktní centrum apod.). A dále je vhodná alespoň minimální motivace k abstinenci - ta však u Vás, zdá se, nechybí.
V případě dalších otázek nebo nejasností neváhejte a ještě se ozvětě. Držíme Vám palce!
S pozdravem
Jiří Tupý