Záněty močových cest
jjjj
Dobrý den. Od září sem měla několik opakovaných zánětů měchýře. Vraceli se i po tom, co jsem dobrala antibiotika. Četla jsem, že tato nemoc může být spojitá s užíváním drog, konkrétně pervitinu. Pervitin neberu, ale sem tam si dám extázi (tam můžou být ale přimíchané i jiné látky). Je možné, že mi to způsobuje ty záněty? Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Užívání drog oslabuje organismus a imunitní systém. V dnešní době není nijak vzácné, že ženy i muži, často už od mládí, trpí opakovanými záněty močových cest. Lidem, kteří k nim mají z nejrůznějších důvodů předpoklady, mohou drogy, tím spíš stimulanty, které tělo i psychiku dokážou velmi vyčerpat, kromě řady dalších komplikací, zmíněné záněty "vyvolat" a výrazně zkomplikovat jejich průběh, léčbu i rekonvalescenci.
Každý člověk je jedinečně nastaven a může na drogy reagovat různě. Je však nepravděpodobné, že by Extáze (MDMA), jako taková, sama o sobě, vyvolávala záněty močových cest. Běžně distribuovaný pervitin i Extáze, bývají zpravidla "nastavované", ředěné nejrůznějšími, látkami a příměsemi, často velmi nebezpečnými a zdraví škodlivými. Mám na mysli, že ani ty, ať už zdravému, tím spíš člověku, který má předpoklady k chronickým zánětům močových cest, neprospějí, naopak ho mohou i ohrozit na životě.
Doporučuji Vám tedy se psychostimulantům, i drogám, jako takovým, vyhnout, nebo si dát, aspoň na co nejdelší dobu, "oraz".
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.