Neužití stavu
říkejtemiJirka
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak je možné když všichni v mém okolí si užívají účinky a stavy marihuany, a já ne. Mám pravý opak je mi z toho špatně, bojím se sám sebe, v hlavě nemohu myslet a podobné věci? To stejné je i u alkoholu zdá se mi.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Jirko,
máte pravdu, že na většinu lidí účinkuje marihuana jinak. A umím si představit, že vás mrzí, že si neužíváte ty příjemné stránky.
Může v tom hrát roli vnitřní nastavení. Pokud se vnitřně necítíte dobře a vlastně se necháváte spíše strhnout davem a hulíte proto, že hulí ostatní, pak na vás může mít marihuana právě tyto "znervózňující" účinky. Stejně tak je možné, že jste prostě od podstaty úzkostnější a užívání alkoholu nebo marihuany nebude nic pro vás. Naopak vás jejich užití ještě více zúskostní a váš prožitek bude nepříjemný. Zkusil jste se někdy bavit s ostatními aniž byste jako jediný hulil nebo pil? Možná zjistíte, že si i tak můžete společnost užít. Možná se budete cítit tak trochu mimo a nezbyde než hledat jinou zábavu a možná i společnost.
Pokud budete v experimentování s hulením pokračovat, může se stát, že se nakonec propracujete i k příjemnějším stavům. Stejně tak se ale může stát - a právě proto, že už nyní vám stav po užití není příjemný - že se vaše úzkosti zvětší, případně se stanete úzkostnější i v běžném životě. Nemáte nějaké psychické obtíže v rodině (závislosti na lécích, alkoholu, psychická onemocnění, sebevraždy apod.)?Pokud ano, pak bych vám doporučila se marihuaně vyhnout. Jinak by se mohlo stát, že si zaděláte na vážné psychické potíže.
Rozhodnutí je na vás. Odmítnout hulení, přiznat si, že to není nic pro mě, chce odvahu. Člověku to také často otevře oči, a ověří přátelství. Ale věřte tomu, že nejste zdaleka jediný, komu marihuana nebo alkohol prostě nesedí. Takových lidí je mnohem víc, než byste čekal.
Pokud budete potřebovat, neváhejte napsat znovu.
Přeji vše dobré.
Zdraví,
Gabriela Minařík.