Dlouhodobé užívání Extáze a pamet
Ejkej
Dobrý den, dlouhodobě sem užíval extázi Cca 2 roky, byli v tom ale pauzy třeba měsíční max dvouměsíční a byly asi 4 , jinak sem měl extázi pátek, sobota, skoro furt, Michal sem to s alkoholem , ze začátku sem dával půlku, aspoň 4 měsíce, dbal sem na to abych to nepřeháněl , pak maximálně jeden cely, ale pak si pamatuju ze sem to i hodně přeháněl , maximálně sem měl 10 ks to byl můj rekord , jinak sem dával 2-4 někdy i 6 , proste sem toho dohromady měl fakt dost , nebyli to žádné smejdy měl sem dobrý zdroj, pak sem s tím přestal kvůli tomu ze sem z toho mýval špatně stavy, hlavně schyze, začali mi to Aj říkat kamarádi, mýval sem furt špatnou náladu,teď už extázi neberu vůbec, naposledy na Silvestr, to bylo čisté mdma tak 0,3 a 0,7 koksu, predtim jsem měl na magneticu a predtim tak 2 měsíce naposled, no a. Teď k problému, mám pocit ze se mi totálně zhoršila paměť, komunikace s Lidma, nedokážu si vzpomet na slova a poradně se vyjadřovat, pocit radosti už skoro nemám, chuť na sex vůbec měsíc v kuse, jelikož mám v plánu si dělat maturitu , tak potrebuju nějak tu paměť zase dobít, jestli to jde, hodně sem si toho přečetl , začal sem užívat piceratam, tak uvidím, pak sem si četl ze je lepší dmae, ale to je spis na depresi, až mi dojde dmae vysadim picaretam, protože možná je můj problém s paměti spojen s depresi nebo úzkosti.
Znáte nějaký způsob, jak Zasej vrátit mozek a paměť, zase do normálu ? Po dlouhodobém užívání mdma... samozřejmě ze už to do huby nedám, maximálně jednou za rok, na nějakým festaku.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
děkuji za důvěru, se kterou jste se na naši poradnu obrátil. Byť nezníte vesele, máte můj respekt za to, že svůj problém vidíte a nezavíráte před ním oči. Určitě to chtělo trochu odvahy.
A teď k problému, o kterém se zmiňujete - zhoršení paměti, ztráta libida (chuti na sex), komunikace s lidmi, horší nálady ... sám to spojujete s poměrně intenzivním užíváním extáze v nedávné době. Podle toho, co píšete, už nějakou dobu neužíváte a tak je pravděpodobné, že by se vše mohlo postupně vrátit k normálu. Někdy se však úplný návrat k normálu nekoná, člověka užívání extáze může i dlouhodobě poznamenat. Možná se u vás nastartovaly psychické problémy, které by jinak zůstaly v pozadí. Možná jste ale něčím podobným trpěl i dřív - nevím. Jak je to s psychickými obtížemi v rodině. Měl jste někdy deprese?
Stavy se vlastně už dva měsíce nijak extra nelepší, a tak bych doporučila obrátit se na odbornou pomoc. Tam byste probral vše do podrobna a vidělo by se, co dál. MOžná bude stačit jen nějakou dobu počkat a stav sledovat, možná bude potřeba nasadit nějakou medikaci, nebo alespoň podpůrné bylinky.
Nebylo by od věci zajít pokud možno co nejdřív k psychiatrovi. Nechci vás tím nijak vystrašit. Jde mi hlavně o to, aby se stav nestal chronickým a řešil se, co možná nejdřív. Lepší to nezanedbat.
Nevím, kolik vám je let, případně jestli o všem vědí rodiče či někdo blízký z okolí. Určitě by bylo dobré mít po ruce někoho, kdo vás podpoří. Máte někoho takového?
A co kontakt na psychiatra? Dokázal byste si v okolí někoho najít? Ideálně znalce z oboru adiktologie (závislostí) a psychiatrie zároveň. U takového člověka byste se nemusel bát mluvit narovinu o tom, jak se cítíte a co se s vámi děje. Bude pro vás mít pochopení.
Kdybyste stál o kontakt, napište mi, která větší města jsou vám dobře dostupná (zkuste alespoň nějaké krajské) a já zkusím někoho sehnat.
Samozřejmě je nejlepší radou se do budoucna podobným experimentům vyhnout. Takže mně nezbývá než popřát pevné nervi, trpělivost a přání, aby se vše brzy srovnalo. Kdybyste potřeboval, napište znovu.
Zdraví,
Gabriela Minařík.