Weed - bolest u srdce
Psychedelic
Dobrý den,
potřeboval bych poradit nebo alespoň říct možnou příčinu mého problému.. Vše začalo asi před měsícem a půl kdy mi začlo mravenčit v malíčku a prsteníčku na levé ruce, k doktorovy zásadně nechodím takže jsem to prostě ignoroval, jenže hlavní problém nastal asi před 3 týdny... Vždy když se večer najím a dám si jointa cítím nepříjemný tlak u srdce, občas škubnutí, někdy mám pocit že to mám do 10 minut za sebou, citím jakoby celá levá ruka byla odkrvená a blbě se mi s ní pohybuje, ale jde mi hlavně o to srdce..
Bohužel si nedokážu pomoct a toho jointa večer si dám ikdyž vím že se pak cítím úplně hrozně a nejsem pak schopný nic dělat jen sedět a držet ruku na srdci (občas najdu místo kam položit ruku a tlak nachvíli ustoupí.. Prosím berte v potaz že problémy začnou až po vykouření jointa, přes den je to fakt minimálně...
Taky se musím přiznat že jsem poslední dobu lítal v extázy, od Vánoc až do konce ledna jsem měl každý víkend MDMA 3-5 tablet za noc.. Nicméně stavy si užívám doma v pohodlí křesla (žádný párty apd. prostě chill).
Vzhledem k mravenčení prstů a tak celkově divné levé ruce tajně doufám že by to mohli být spíš nervy než srdce... Taky bych asi měl zmínit že jsem zvyklej usínat na své ruce takže jsem si tam mohl poškodit nerv nebo ji nějak blbě odkrvit nebo něco takového..
Zkuste mi prosím odpovědět i proč si myslíte že to je ten a ten problém protože marihuana dělá tohle a tohle.. Psal jsem na jednu podobnou poradnu, zaplatil 200 Kč za upřednostnění a paní mi napsala že to bude asi hrudní blokáda, ale už mi nenapsala proč je to po marihuaně horší nebo něco takového, chápu že mi nedokážete přesně říct co mi je ale aspoň zdůvodnit proč si to myslíte a jaký vliv na to má THC.
Mockrát díky za odpověď,
Psychedelic

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení z popsaných potíží. Je velmi těžké odpovídat takto na dálku, tím spíš, že jde o zdravotní problém. Podle toho, jak sitiuaci popisujete, může jít jak o čistě "tělesný" zdravotní problém, tak o potíž, jejíž příčina je v psychice.  Co je na bíledni, že jde o signál Vašeho organismu, že pro Vás drogy nejsou to pravé. Také, že nevezmete li zprávu vážně, budou se, s velkou pravděpodobností, problémy zhoršovat a prohlubovat.
Každý člověk je originál, jedinečně nastavený, a drogy na něj mohou působit různě. Podle všeho jste si neodříkal. Doporučuji Vám návštívit svého lékaře, který se na Vás "podívá", případně Vás pošle ke kardiologovi, neurologovi, ortopedovi, prostě kam bude třeba, k dovyšetření.
Pouze lékař Vám může říci, co s Vámi je, případně zahájit vhodnou léčbu. Máte sice možnost, o "ožehavých" okolnostech a souvislostech pomlčet, pak byste ale riskoval, že zkomplikujete časné určení správné diagnózy. Za mě, bude lepší vyložit karty na stůl, nikdo Vám hlavu neutrhne.
K poslední části Vašeho dotazu. Nevíme co Vám je, ani to vědět nemůžeme. Nenapíše Vám to, v rámci internetového poradenství a virtuální komunikace, žádný lékař, aniž by Vás vyšetřil.
Víme jen to, že popsané potíže nejsou nijak vzácné, a že je dokážou způsobit jak drogy s obsahem THC, tak MDMA, nebo podpořit jejich rozvinutí, pokud mají příčinu jinde.
Stát se může i to, že lékař, ani po absolvování nejrůznějších vyšetření, nezjistí nic. Pak bude vhodné, nemyslím to nijak zle, abyste se poradil s psychiatrem - adiktologem, specialistou na potíže a poruchy psychického charakteru, v souvislosti s užíváním omamných látek.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete, nejépe telefonicky, kontaktovat například naše specializované ambulantní služby CADAS, a domluvit si termín schůzky. "Klasické" lékaře ale v žádném případě nevynechejte. Zároveň byste si měl dát od drog, na co nejdelší čas, pokoj. Pokud to nedokážete, bude na pováženou, že Vás ani zdravotní potíže neodradí. O to užitečnější bude situaci konzultovat s odborníky, kteří poskytují služby na poli uživatelů návykových látek.
Kontakt:
Specializované ambulantní služby CADAS SANANIM
Adresa 1:
Spálená 12
110 00 Praha 1
Telefon: +420 222 924 245
Mobil: +420 702 036 240
Adresa 2:
Žitná 51
110 00 Praha 1
Mobil: +420 603 831 815
E-mail: cadas@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Jestli žijete mimo Prahu, napište, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na služby v okolí a dosahu, obratem pošleme.
Služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně.
Jak kontakty, jak na neziskové služby, tak na zdravotnická zařízení, na území ČR, které se zabývají drogovou problematikou, můžete vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Přeji hodně štěstí, ať jste brzy v pořádku.
Buďte na sebe opatrný, Amrit Sen.