Jak dostat drogove zavisleho do lecebny
Nadeje
Nevim jak zacit,syn 24 uz 6 let bere drogy,dostalo se to tak daleko,ze je na ulici,ted par dni,bydlel na azylu a byl vyhozen za agresi. Nikde a s nikym nedokaze zit,byly podnajmy atd. Vse pak po nem v demolici a vyhozen. O trestne cinnosti nemluve a soudy. Z drog,je asocialni,nedokaze mit praci,bydleni,agrese,sebeposkozovani,vyhrozuje,ze skoci z mostu. Dle psychiatra byla diagnoza pred tremi lety tox.psychoza,stav se zhorsil velmi,je mu vse jedno,jen agrese,dela strasne grimasy,vypravi ze je buh,kazdy den na aut.stanovisti,vypravi bludy lidem. Neni schopen uz normalniho zivota,byly situace,kdy byl agresivni i na mne,volala jsem dle rad POLICII a RZ
K nicemu to nebylo,psychiatrie ho nevzala,aniz by ho vysetrila. Je opravdu co se tyce mysleni na tom velmi zle a ja uz po tech letech,ho chci dostat na leceni. Ja ,jako mama,psychicky za 6 let vycerpanost,i kdyz s nami nebydlel,kradl,byl zly atd.proste to co drogy udelaji z cloveka. Z nej udelaly bezdomovce ve strasnem psych.stavu.Prosim o pomoc

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
bohužel v takové situaci opravdu není jiná cesta než ústavní léčba. Je totiž třeba, aby syn nejprve vyabstinoval, což sám venku dobrovolně neudělá. pak je možné posoudit jeho psychický stav a zamedikovat ho. A poté, až bude stabilizovaný, pracovat i psychoterapií na tom, aby svůj život nějak změnil.
Je divné, že na psychiatrii by ho ani nevyšetřili, to se nestává. Určitě by tedy stálo za to zeptat se na oddělení, kam byl odvezen, případně na policii, kterou jste volala, a kde jste vedena jako poškozená. Měli by mít nějaký závěr z celé akce.
Druhá otázka je, co by pomohlo Vám, kromě toho, že se syn výrazně zlepší. V podobných situacích bývá velmi nápomocná terapeutická péče, ideálně rodičovská skupina, kde potkáte lidi v podobné situaci a budete moct sdílet své problémy. Pokud byste nevěděla, kam se obrátit, napište nejbližší město, zkusím Vám nějaký kontakt najít.
Přeji hodně sil!