Krvák
Kooper
Dobrý den,
ve vašem slovníku je tato definice krváku: \"„stříkačka poslední záchrany“, směs natažené krve a drogy pro případ, že uživatel drog nesežene včas drogu a začne mít abstinenční příznaky\". Zajímalo by mne, jaký je smysl uchovávání dávky tímto způsobem (tedy ve směsi s krví). Díky za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Koopere, zdravím Vás.
Díky za důvěru. Z našeho pohledu vnímáme především rizika, s aplikací "krváku" související, a těch je více, než dost, estetiku nechám stranou.
Krom toho, že víme, co všechno se může stát, například, díky intravenózní aplikaci krevní sraženiny a následné embolii, nebo otravě krve a dalším možným komplikacím, tedy že může jít o život, budeme rádi, abyste pochopil, že ani v nejmenším neschvalujeme podobné počínání.
Náplní a posláním naší poradny, je především pomoc lidem v úzkých, v jakékoli souvislosti s užíváním návykových látek, a jak jsem zmínil, často jde o život.
Nadbytečný sentiment není na místě. Snažíme se reagovat na reálný život. Řada z nás, kromě Drogové poradny, pracuje na nejrůznějších pozicích v "drogových" službách, jsme tedy, od "první linie", konfrontováni s problémy i potřebami, starostmi i radostmi, každodenního života uživatelů návykových látek.
"Nedojetý nášleh" (nedoaplikovaný zbytek dávky) na potom, patří k běžné praxi intravenózních uživatelů. Neodmyslitelnou součástí naší práce na všech pozicích, je i osvěta a H.R. harm reduction, tedy snižování škod:
http://www.drogy-info.cz/publikace/glosar/?g=108
Smysl, jaký má "krvák" pro injekční uživatele drog, chápeme, byť se snažíme o to, aby se jeho aplikaci uživatelé vyhnuli. Najdete ho přeci už ve Vašem dotazu: "...směs natažené krve a drogy pro případ, že uživatel drog nesežene včas drogu a začne mít abstinenční příznaky".
Odpusťte, nemyslím to zle, ale nerozumím úplně tomu, co Vám na tom není jasné, nebo co víc byste potřeboval vědět. Ještě jinak:  "Krvák" může mít pro uživatele smysl tehdy, pokud obsahuje účinné množství omamné látky.
K tomu zbývá dodat snad jen to, že ne všichni si krvavý "nášleh" uchovávají z důvodu, aby měli pojistku proti abstinenčním příznakům. Z praxe víme, že řada lidí si jej nechává i z důvodu, aby se mohli "dokopnout" (což je samo o sobě velmi rizikové, i v případě, že by šlo o "čistou" drogu), a prodloužit si "jízdu". Nebo dokonce, aby po "vysazení", "odstartovali" "jízdu" další, aniž by jim hrozily vážnější zdravotní, či psychické potíže. Ty naopak, mohou nastat, až po aplikaci "krvavé" směsi. Bohužel, ani zmíněná rizika řadu uživatelů od této praxe neodradí.
I to je realita.
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen.