thc a posilování
Jonkin
Dobrý den, rád bych se zeptal, zda-li má pravidelné kouření marihuany negativní vliv na hladinu testosteronu v mužském těle a pokud ano, tak v jaké míře. Začal jsem posilovat a rád bych věděl, jestli má hulení negativní dopad na tuto činnost. Mnohokrát vám děkuji.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz.
Již v roce 1984 při preklinických testech se podařilo pracovníkům z NIDA (Národní institut pro otázky zneužívání drog, USA) prokázat, že marihuana má vliv na endokrinní systém hormonů, testosteron a další androgeny nevyjímaje. Podařilo se spojit užití THC se snížením hladin testosteronu. Často se vyskytují odlišné informace většinou na serverech pro kulturisty, které však nejsou podložené žádnými reálnými a vědeckými informacemi.
Druhým faktem je, že marihuana ovlivňuje vůli a další psychické vlastnosti jedince a negativně ovlivňuje "odhodlání" a obecně chuť k akci.
Tudíž, ve zkratce: marihuana rozhodně nepatří ke zvyklostem při sportu.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec