Kombinace drog a toxická psychóza
Est
Zdravím, zajímalo by mě, jaká jsou možná rizika kombinací drog.
Vím, že každý člověk to má nastaveno jinak, tak jen čistě teoreticky.
Mám na sobě odpozorováno, že nemůžu kombinovat stimulanty s halucinogeny. Už jsem dvakrát prožila díky tomu toxickou psychózu. V posledních letech mi halucinogeny (konkrétně marihuana nebo lysohlávky) obecně nedělají moc dobře i samotné. Mám výčitky svědomí, nevolnost, deprese, je mi všechno jedno... Vždy to trvá několik dní.
Když kombinuju mdma s alkoholem mám hrozné bolesti hlavy a nic si pak nepamatuju.
Očekávala jsem, že mi bude dělat mdma problém i samotná, když je to látka někde na pomezí stimulantu a halucinogenu, ale nemám s ní žádný problém. Halucinace při vyšších dávkách zvládám a po pár hodinách jdu normálně spát a budím se odpočatá.
A některé kombinace se ve mně \"perou\". Jako by se ty látky dohadovaly, která z nich bude v tu chvíli ta silnější (pervitin a alkohol).
Naopak opiáty můžu zkombinovat s čímkoliv bez problémů.
Určitě v tom největší roli hraje psychika.
A pak mě zajímá, jestli se toxické psychózy opravdu vracejí a nebo je to jen shoda okolností.
První toxická psychóza trvala asi několik dní. Je to deset let zpět a už nedokážu posoudit. Tehdy jsem si ji doléčovala v psychiatrické léčebně.
Druhá trvala dva dny. Ve zkratce - měla jsem problém pochopit, co mi přítel říká (nerozuměla jsem slovům) a nepoznávala jsem ho. Měla jsem sluchové i zrakové halucinace. Nemohla jsem si vzpomenout co je za den ani rok, nechápala jsem, proč je venku zima, když je léto (v prosinci), nezvládala jsem běžné věci - zapínání knoflíků, vytření podlahy... Jako by se mi nějaká část mozku od zbytku oddělila.
Po 48 hodinách se vše vrátilo samo do normálu, ale mám strach, že by se mi to mohlo stát znovu.
I jen tak bez drog jako flashback. Je i toto možné?
Jak vůbec vzniká toxická psychóza?
Informací jsem na netu moc nenašla. Pokud existuje nějaká dostupná studie, kniha nebo cokoliv jiného, budu ráda, když mě nasměrujete.
Do Káčka jít nechci, děkuji za možnost svěřit se zde vám... Internet je anonymní. A moje esej vyčerpávají, vím.
Předem děkuji. Budu vám moc vděčná za jakékoliv informace.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den, díky za dotaz.
Rizik vyplývajících z kombinování různých drog je celá řada, včetně předávkování s fatálními důsledky. Toxická psychoza může být vyvolaná užití více drog včetně halucinogenu, ale i užitím pouze stimulační drogy, především pervitinu. Ona samotná intoxikace halucinogenem je stavem, který lze označit za psychotický, ačkoli je chtěný a cíleně vyvolaný užitím drogy.
Toxická psychoza jako nechtěný důsledek intoxikace (slangově stíha), vzniká především v souvislosti s užitím pervitinu.Obyčejně při protrahovaném užívání v tzv. „jízdách", méně často po jednorázové aplikaci větší dávky.Rozvíjí se parandoidně - persekuční stav s halucinacemi a/či bludy... Většinou sama odezní, ale ne vždy. Stejně tak se stavy podobné toxické psychoze mohou samovolně navracet.
Více například zde: http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
O studii věnované toxické psychoze nevím, ale obecně je téma psychoz v psychiatrické literatuře masivně zpracováno.
Kdybyste se chtěla dále doptat, určitě napište.
Držte se!
Jakub Chudomel