Závislost na marihuaně
Hele
Zjistil jsem, že syn kouří marihuanu a i přes to že jsem se mu snažili s manželkou domlouvat, že je to škodlivé, přesto si nedal říct a stále zjiš%tujeme, že si neustále shání jointy od různých kamarádů. Nevíme so ds ním dále.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je rozhodně dobře, že se snažíte ihned situaci řešit, i když se ještě zdaleka nemusí jednat o závislost, dokonce ani o tzv. škodlivé užívání (tedy to, které by zanechávalo škodlivé následky na životě a zdraví jedince). Poukazování na škodlivost drogy většinou nebývá k ničemu, protože uživatel je v této fázi drogou okouzlený a - i když to pro Vás asi zní nehezky - droga mu dává více, než bere.
I tak jsou ale cesty, jak situaci řešit, většinou je třeba probrat konkrétně podrobnosti a zjistit, co by se dalo v přístupu k dítěti změnit. K tomu je nejlepší osobní návštěva v některém z center, která poskytují pomoc uživatelům a jejich rodinám.
Ve Zlíně se můžete obrátit na Kontaktní centrum Onyx (http://www.os-onyx.cz/kontaktni-centrum/cilova-skupina/) nebo na centrum poradenství pro rodinné a partnerské vztahy (http://www.centrum-poradenstvi.cz/).