Sex a metanfetamin
Jan
Zdravim,
Pred 4 roky jsem zkusil poprve drogy - koks, mnau, piko - zjistil ze sex na drogach je mnohem lepsi, cca 3 mesice si uzival, drogy jsem si michal do piti a z nevinneho sexu se stavali celonocni zvrhle orgie, najednout z nudnyho kluka byl sexualni buh. Vedel jsem ze s tim musim prestat, takze jsem si nasel stalou prritelkyni, bohuzell zazila sex kdyz jsem byl drogach ( mozna proto se zamilovala ), prestal jsem brat drogy, akorat sex byl hrozny, ona nechapa co se deje a rict jsem jsem ji to nemohl. Takze jsrm bral dalsi dva roky kvuli sexu, pak zjistil ze porno na fetu je super, sekaval jsem se i tri dny na tom. Pritelkyne me opustila. Mam uz pres rok novou, sexu se vyhybam, vubec neni chut, libido je pryc. Snaha to zmenit sexualni zivot dopadne vzdycky tak, ze dostanu skoro abstak a musim si jit sehnat drogy a pustit porno - tohle se opakuje cca mesici porad dokola.
Prosim o radu jak z toho ven. Jak zpatky dostat aspon trochu chut na sex bez toho aby se pri kazdem pokusu ci jen myslence na sex se mi okamzite sevrel zaludek, zacal jsrm se potit a dostal nezvladatelnou chut na drogy a opet se dostal do stejneho kolotoce mesic co mesic. Varianta ze budu zit bez sexu neni realizovatelna aniz bych neprisel o svoji pritelkyni. Coz by znamenslo ze bych opet zacal brat drogy, abych mohl mi sex s potencialni dalsi partnerkouu...

Odpověděl: Amrit Sen
Jane, zdravím Vás.
Vážíme si Vaší otevřenosti a důvěry. Váš příběh není až tak vzácný, jak by se mohlo zdát. Lidí s podobným problémem je více, než dost, řadě z nich se podařilo a daří ho zvládnout, žít spokojeným životem, v urovnaných, šťastných vztazích, sex nevyjímaje.
Máte můj obdiv a respekt, že se snažíte abstinovat od drog. Nevzdávejte to, každý den je dobrý a hraje pro Vás. Chápu, jak náročné a bezútěšné mohou být opakované pocity "selhání" a "proher", jaké zoufalství může provázet marné pokusy o vystoupení z bludného kruhu.
Dost negativismu, cesta ven existuje a šanci po ní vykročit má každý, tedy i Vy. Prvním zásadním krokem může být bezesporu to, že jste nás kontaktoval.
Do pasti drogové erotiky často padají lidé, kteří už dříve, než začali drogy užívat, měli zvýšený sexuální apetit, nejrůznější potíže, či frustrace, někdy s navazováním vztahů, sebepřijetím a ostychem, nebo třeba s předčasnou ejakulací.
Netuším, kolik Vám je let, jak jste sex prožíval před časy pervitinových eskapád, ani se Vás na to neptám. Je dobré vědět, že sex na drogách, na amfetaminech obzvlášť, obrušuje city. Po různě dlouhé době se lidem, kteří sexu na drogách propadli, děje, kromě jiného, že ztrácí schopnost citu, "obyčejné" lidské blízkosti a sdílení. Stávají se z nich, v lepším případě, sexuální trenažery, které nedokážou milovat. Časem i jejich "tělocvičná zdatnost" ochabne a mizí, takže jim zůstane jen chlad, někdy až deviantní představy a samota.
Nejsou schopni lásky, vztahu, ani sexu, ať už na drogách, či bez nich. Jejich "polámaná" citlivost se může, za předpokladu, že drogy přestanou užívat, uzdravovat různě dlouhý čas.
Několik let s drogami, bohatě stačí k tomu, aby člověku obrátily život naruby, napáchaly řadu škod, způsobily, nebo prohloubily šrámy na duši. Mám na mysli, že přes všechny zážitky, které jste nastínil, není ve vztahu s drogou, nic zadarmo, daň je vysoká, a že jste si podle všeho, velmi ublížil.
Bez sentimentu, byť Vám to může přijít "staromódní", stále platí, že láska je mocná čarodějka a čas je vlídný lékař. Mám na mysli, že Vaše potíže, tedy nespokojenost v intimním životě, provázané s problémovým užíváním drog, netroufám si odhadnout, jestli jste závislý, nebo ne, ať už na sexu, drogách, či obojím, vyžadují terapeutickou pomoc, také že nezmizí mávnutím kouzelného proutku, tedy že cesta k Vaší spokojenosti a štěstí, bude vyžadovat delší čas, otevřenost a poctivé úsilí.
Doporučuji Vám, abyste kontaktoval odbornou pomoc a o všem si otevřeně pohovořil, situaci konzultoval s pracovníkem některé služby, která pracuje, ať už s aktivními, nebo bývalými uživateli návykových látek. Nesejde tolik na tom, jestli si vyberete pracovníka kontaktního centra, adiktologické ambulance, nebo AT poradny, jestli půjde o státní zdravotnické zařízení, nebo neziskovou službu. Mám za to, že ideálně, by "Váš" člověk, měl být psychiatr - adiktolog, který bude mít zkušenost jak s prací s uživateli návykových látek, tak s podporou řešení, nebo léčbou potíží, spadajících do oblasti sexuologie.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na odborníky, obratem pošleme. Jak je, podle oblasti a typu služby můžete vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Nejlépe si předem telefonicky domluvte termín schůzky. Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušený odborník doporučí konkrétní kroky, které můžete k ošetření Vašeho života a úzdravě, podniknout. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl vyvarovat, jak bezpečněji, při minimalizaci útrap, úspěšněji abstinovat.
Může jít o zcela nezávaznou konzultaci, nikdo Vás nebude k ničemu přemlouvat, natož do čehokoli nutit. Získáte pochopení, přijetí, podporu a užitetečné informace, s obdivem a respektem, že jste dokázal přijít sám. Uleví se Vám. Případná další zákázka, mám na mysli průběžnější konzultace, abyste byl pevnější v kramflecích a věděl, jak reagovat v situacích, které přinese čas, bude jen, a pouze, na Vás.
Jste li z Prahy, nebo okolí, můžete kontatovat některou z uvedených služeb organizace SANANIM, která provozuje i tuto internetovou poradnu:
Specializované ambulantní služby CADAS SANANIM
Adresa 1:
Spálená 12
110 00 Praha 1
Telefon: +420 222 924 245
Mobil: +420 702 036 240
Adresa 2 :
Žitná 51
110 00 Praha 1
Mobil: +420 603 831 815
Pro obě adresy:
E-mail: cadas@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Adiktologická ambulance (AA) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Mobil: +420 724 521 913
E-mail: klinika@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
Kontaktní centrum (KC) SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Několik užitečných odkazů:
http://www.vice.com/cs/read/sex-na-drogach
http://www.drogmem.cz/sub/memy/sex-na-ilegalnich-drogach/
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/69/58/Sex-na-drogach
http://docplayer.cz/996226-Sexualita-drogy-sbornik-odborne-konference-praha-31-brezna-1-dubna-2011.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/418/sexualita-a-drogy.html
http://drogy.org/index.php/pervitin/pervitin-a-sex
https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjnzP32_ZnKAhVFKXIKHa4VBNkQFggbMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.sananim.cz%2Fpages%2Fserve.php%3Ffile%3D1326966056_9_sexualita_drogy_sbornik2011.pdf&usg=AFQjCNEW5gcgViFLNw6KjyGSXPaTjBxQVQ&bvm=bv.110151844,d.bGQ
http://edekontaminace.cz/clanek/1/190/o-sexualnim-zivote-na-jehle.html
Cesta k Vašemu spokojenému životu, tedy může začít kontaktem s odbornou podporou. Její důležitou součástí, zároveň jedním z cílů a bonusů, může být dlouhodobý vztah s partnerkou, stojící na pilířích důvěry a vzájemného respektu, otevřenosti, sdílení pocitů, vstřícnosti a věrnosti, který bude radost pěstovat, kultivovat, rozvíjet, hýčkat a s láskou o něj pečovat.
Kdybyste se potřeboval ještě na něco doptat, kdykoli napište.
Přeji Vám hodně štěstí, držím palce,
Amrit Sen.