Rozdíl mezi toxikologickým rozborem a o volne prodejnymi testy
Jarda
Dobrý den, chtěl bych se Vás zeptat jaký je rozdíl mezi toxikologickým rozborem moči a volně prodejnými testy. Jedná se mi o kanabinoildy. Pokuď volně prodejné testy vychazí negativní, zjistí se nějaké kanabinoldy při toxikologickém rozboru ? Předem moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz.
Jednoduchým příměrem by se dal rozdíl popsat jako kdybyste srovnával Trabant s Mercedesem. Laboratorní testy jsou nepoměrně přesnější, mají menší pravděpodobnost falešných výsledků a pokud se jedná o chromatografické testy, pak je to jako srovnávat auto jako dopravní prostředek s letadlem. Chromatografické testy jsou schopné konkrétně s určitostí identifikovat přítomnou látku a popřípadě i stanovit její koncentraci v materiálu. V případě kannabinoidů se v laboratoři používají oba typy testovacích metod.
Na Vaši otázku zda je možné, že při negativním papírkovém testu by laboratorní testy zachytily reaktivní vzorek, lze pouze jen soudit. Každopádně taková možnost zajisté je, protože obecně jsou laboratorní testy schopny zachytit menší množství (nižší koncentraci) než testy papírkové.
Stačí to takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec