Vidiny, návaly strachu
Dutmexxx
Dobrý den, jelikož nevím kde jinde bych se na to zeptal zkouším to zde. Asi od září minulého roku jsem víkendově začal brát extázi, trvalo to doteď s celkem asi měsíční pauzou.. Mezitím jsem zkusil aji Mdma, trip a lysohlavky, .. Ale k věci, asi of 11.11 po jedné akci se mi zacli ve tmě objevovat postavy.. velice hnusne, ale nějak sem to nebral vážně, jelikož z extáze sem
Měl jen sem tam výkyvy nálad a tak podobně.. jenže v poslední době začínají byt vidiny hnusnějsi, zdůrazňuji že jenom jak už jsem doma a Ležím a chci spát.. nemůžu usnout protože v sobě cítím strach a úzkost .. musím spát s rožnutym světlem .. Nyní si uvedomuju co to se mnou provádí a chci z toho ven.. Neni už pozdě? Nebo co mi to vlastně je.. Děkuji za odpověď, tady to je jediná moznost komu se sverit. Kluk 18 let

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je dobře, že jste se odhodlal napsat. Experimentujete s velmi silnými halucinogeny, to co se Vám děje, je jejich následek. Více si o jejich účincích a rizicích můžete přečíst zde na poradně, v sekci "o drogách". Jediná cesta, jak z toho ven, je naprostá abstinence od všech podobných látek, včetně např. marihuany. I ta je halucinogenem. Jakmile se Vám takové stavy objeví, často se vrací a stačí už jen malý impulz. Proto se všech drog teď musíte vyvarovat a zkusit nastavit co nejklidovější a nejpravidelnější režim, včetně toho spánkového. Bude to asi nějakou dobu trvat, ale potíže by měly postupně vymizet, řekněme tak do měsíce až dvou. Pokud by i pak přetrvávaly, pravděpodobně nejspíš úzkosti, doporučila bych konzultovat vše s psychiatrem.