nutkavé pocity
market
Zdravím, nevím kde začít, bude mi 23 let a s drogami experimentuji od svých cca 20 ... vždy to byly víkendové jednorázové akce v různých intervalech...např. půl roku nic a potom několikrát po sobě... nyní jsem v průběhu asi 5 měsíců drogu užila asi sedmkrát... většinou se jednalo o kokain...a při poslední \"akci\" jsem vypila dost alkoholu a potom měla něco co by se dalo přirovnat ke speedu nebo extázi... je to asi 14 dní a já trpím přecitlivělostí, otupělostí, špatnou náladou, nesoustředěností...a mám neustálý nepříjemný těžko popsatelný pocit nutkání kulení a zvedání víčka v pravém oku a taky nepříjemný divný pocit v prstech pravé ruky... začínám vážně litovat jak jsem se za ty roky chovala ke svému tělu a upřímně se vás ptám..je ještě šance, že se to nějak spraví, nebo mohlo dojít k nějakému trvalému poškození CNS? mám vážně strach..moc prosím o odpověď ..moc děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
s největší pravděpodobností se časem, v řádu několika týdnů, vše srovná. Většinou se jedná "jen" o psychické následky, včetně tiků. Pravděpodobně by nemělo jít o trvalé poškození. Nicméně, máte pravdu, je to velké varování, že by se měl člověk víc šetřit a vážit si svého zdraví, fyzického i psychického. Podobné experimenty si většinou dříve nebo později vyberou svoji daň.
Zkuste být te´d co nejvíc v klidu, vyvarovat se nejen všech drog, ale i většího množství alkoholu a dlouhého ponocování a nepravidelného spánku. Teď své tělo i svou hlavu opečovávejte a věřím, že se vše zase vrátí do normy. Pokud by např. přetrvávaly pocity špatné nálady a otupělosti, nebo se dělo cokoliv divného, bude dobré zkonzultovat celou záležitost s psychiatrem.