Testy
honza
dobrý den, zítra půjdu na vyšetření ledvin kvůli vrozené poruše. Budou mi brát krev a moč a zkoumat co je v moči špatně. Chtěl jsem se tedy zeptat, jestli na těchto testech můžou zjistit že jsem předevčírem kouřil marihuanu. Za odpověď předem děkuji. Honza

Odpověděl: Amrit Sen
Honzo, zdravím Vás.
Testy na detekci drog, bez vědomí pacienta, nejsou běžnou součástí laboratních rozborů krve při zdravotních vyšetřeních.
Testy se zpravidla provádí s vědomím testovaného, cíleně, především v souvislosti s podezřením ze spáchání trestného činu, nebo protiprávního jednání. To je ale úplně jiná oblast a kapitola. Laboratorní rozbor, spektrální analýza na chromatografu, je navíc poměrně nákladná.
Dalšími důvody pro testování na přítomnost drog, bývá někdy kontrola pacienta, nebo klienta, v průběhu léčby závislosti, nebo při odůvodněném podezření, že těhotná matka, před, nebo při pobytu v porodnici, užívala, nebo užívá návykové látky a ohrožuje tak zdraví a život dítěte.
Jiná věc je, že trpíte li zdravotními problémy, možná závažnými, měl byste být velmi opatrný, a užívání drog se, ve vlastním zájmu, vyhnout.
Stačí takto? Kdybyste se potřeboval ještě na něco doptat, kdykoli napište.
Přeji Vám vše dobré, Amrit Sen.