mák v testu
Kris
Dobrý den,
rozezná prosím laboratorní vyšetření ze vzorku moči, zda se jedná o pozitivitu opiátu z máku v buchtě, či je to opiát obsažený z heroinu ?
Děkuji Kristýna

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
to záleží na druhu testu. Laboratorní testy jsou prováděny pomocí různé přístrojové techniky. Imunochemické screeningové testy toto rozeznat schopny nejsou. Screeningové testy pomocí tenkovrstevné chromatografie či pomocí plynové chromatografie s hmotnostní detekcí to schopny rozeznat jsou.
Stačí to takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec
P.S. Nevím z jakého důvodu se na tuto otázku ptáte, nicméně pokud je to z důvodů testování v substitučních programech, pak jejich pacienti jsou poučení, že makové výrobky jíst nemají, stejně jako některá léčiva nesmí užívat. Pak je to na rozhodnutí jednotlivých programů, jestli se bude zabývat obhajobou pacienta, nebo toto bude brát automaticky za prohřešek.