Přítel se pomočuje.
Anna
Dobrý den, píšu sem, protože jsem už vážně zoufalá. Můj přítel se občas v noci po požití alkoholu pomočuje. Poprvé když se to stalo mě vzbudil jak vstal a šel na záchod (to jsem si myslela) pak sem ale zjistila že je opřený o zed a čůrá na ni. Poté další případ byl, že normálně ležel v posteli, byl vzhůru a čůral do vzduchu tudíž to pak dopadalo na postel na peřiny atd.Já se přestěhovala do obýváku a on v tom spal až do rána a ted naposledy namočil psovi do granulí.Když jsem se ho zeptala co to má znamenat, ujistil mě ze se nemám čeho bát, do tech pomočených granulí sáhl a řekl že je to v pohode. Vždy jsem na něj vyjela co si sakra myslí že dělá a že je prase a at to po sobě uklidí uklidí, on na mě začne být agresvní a chová se prostě jako kdyby to nebyl on . Jako ve snu. Snad jakoby byl náměsíčný, ale mluví semnou .A přitom mi stále říká at na něj neřvu že se přece vyčůral do záchoda. Pak lehne a hned spí. Ráno si vůbec nic nepamatuje. Prosíííím, že existuje nějaká pomoc, tohle mě už vážně děsí.

Odpověděl: Amrit Sen
Anno, zdravím Vás.
Díky za důvěru, dobře, že píšete. Chápu Vaše obavy i starost, jsou naprosto odůvodněné. Pomočování, nekontrolované močení přítele, a všechny další okolnosti, které zmiňujete, svědčí nikoli o urologických příčinách, ale o pokročilém stadiu alkoholismu, závislosti na alkoholu.
To znamená, že jestli se přítel nebude léčit, čekejte nárůst a prohlubování problémů i konfliktů. Měla byste příteli, pokud možno bez vyhrocených emocí a výčitek, říci o svých pocitech a obavách a navrhnout mu, aby se šel léčit, případně mu předat kontakty na odbornou pomoc. Pokud bude i pak příteli Vaše i jeho vlastní štěstí (neštěstí) lhostejné, ze vztahu odejděte, ať už společnou domácnost opustí on, nebo "prchnete" Vy. Dokud je čas, dříve, než se stanete spoluzávislou, aniž byste sama pila, dříve, než se pod tíhou dalších výstupů a konfliktů, rozsype i Váš život.
Ať už Vás přítel vyslyší a podnikne potřebné kroky, či ne, kontaktujte odbornou podporu a pomoc i Vy, čím dříve, tím lépe. Nesejde na tom, jestli si, nejdříve telefonicky, domluvíte termín osobní konzultace v AT poradně, adiktologické ambulanci, nebo v podobném zařízení, které pracuje s blízkými závislých. Služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného můžete podniknout, zároveň, jakých chyb byste se měla vyvarovat. Také jestli, a jak, se lze pokusit podpořit motivaci přítele k léčbě. Uleví se Vám, budete pevnější v kramflecích, získáte pochopení, podporu i řadu potřebných informací.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi potřebné kontaktakty, pro Vás i přítele, obratem pošleme. Jak je, podle oblasti a typu služby, můžete vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Jestli jste z Prahy, nebo okolí, můžete kontaktovat naši specializovanou, bezplatnou Poradnu pro rodiče, partnery a osoby blízké a domluvit si termín návštěvy:
Poradna pro rodiče, partnery a blízké PR SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Užitečné a inpirující bude podívat se na tyto weby a stránky:
http://www.alkoholik.cz/zavislost/
http://www.alkoholik.cz/zavislost/testy_zavislosti/alkoholismus_test_online_zdarma_22_otazek_s_vyhodnocenim.html
http://www.alkohol-alkoholismus.info/
http://www.zavislosti.com/spoluzavislost.php
http://www.anonymnialkoholici.cz/
http://alkoholismus.wz.cz/
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak si stojíte, a jak se situace vyvíjí. Také, jestli Vám odpověď byla užitečná.
Nepropadejte zoufalství, seberte síly a kuráž a začněte jednat.
Přeji Vám i příteli hodně štěstí, držím palce,
Amrit sen.