Marihuana
Danča
Prosím má sušení marihuány a její pěstování v pokoji nějaké neblahé účinky na organismus? Můj dospělý syn občas pěstuje jednu kytku-kterou následně suší na radiátoru.Je cítit po celém bytě a tvrdí mi-že vůně škodlivá není.Máme ještě jedno malé dítě a bojím se-aby to jemu-i nám nějak neuškodilo.Kouřit doma nesmí-jde mi jen o tu vůni.Prosím o vyjádření-nikde jsem to nedohledala.Moc děkuji Danča.

Odpověděl: Amrit Sen
Dančo, zdravím Vás.
Díky za důvěru. Každý člověk je jedinečně nastaven a může na drogy reagovat různě. Stejně tak i na sublimující "pryskyřičné silice", z marihuany, byť lidem často voní.
Jak píšete, "vůně" z jedné rostliny marihuany, by sama o sobě, dítěti uškodit neměla.
Jiná věc je, že by dítě, s ilegálními drogami, marihuanu nevyjímaje, nemělo do kontaktu přicházet vůbec. A to z pohledu lidského, výchovného i ze zákona.
Pro dítě, které vyrůstá v prostředí, kde se pěstuje marihuana, to bude životní normou, a to asi není ten nejlepší vklad do života, co myslíte?
Děti, které přicházejí do kontaktu s drogou, jsou obecně ohroženější jejich užíváním, tedy i případnou závislostí.
Doporučuji Vám situaci doma ošetřit, nejlépe společnou dohodou všech dospělých, že doma drogy nebudou. Bude to tak lepší pro všechny.
Přeji Vám i rodině vše dobré,
Amrit Sen.