Porucha osobnosti a drogy
Psychopath
Dobrý den,děkuji za odpověď. Určitě vás poprosím o vypsání kontaktních míst v karlovarském kraji. Momentálně je dotyčný ve výkonu trestu, ale již před nástupem měl tendence svůj problém řešit.. Četla jsem názor, že pokud je v dětství diagnostikovana porucha není to ještě jisté, že člověk opravdu má poruchu osobnosti, že ta se dá jistě diagnostikovat až v dospělosti.. Určité rysy jsou u něj znatelné stále, ale já osobně to spíš prisuzuji k absenci mateřské (rodičovské) lásky nebo lépe řečeno od útlého věku rodiče byli velice časově vytížení a z druhé stránky zázemí nebylo zrovna ukázkové (hádky, drogy,násilí). Nejhorší je to, ale po požití pervitinu. Běž něj jde spíše o velmi sobeckeho člověka, který má silnou potřebu být středem pozornosti, ale vyloženě bezcitne se nechová.. Naopak pri silných podnětech (porod dcery) se emočně projevuje, v tomto případě plakal, jeho slovy z důvodu, že se cítil bezmocný mi jakkoliv ulevit od bolesti.. Ale po požití pervitinu se vyloženě výživa když může člověka deptat až na pokraj šílenství (urazeni, ponižování, sexuální nátlak, tvrzení, že hrníček je modrý i když je žlutý a různé prekrucovani pravdy, kolikrát už jsem přemýšlela jestli tomu i on sám pak nevěří, že si tu lež stále opakuje až ji sám začne věřit, agrese, citové vydírání, manipulace skrz drogy atd.).. Tak nějak nepočítám s tím, že by jste mi dokázali podle pár slov přesně poradit, jde mi hlavně o to,že s dotycnym mám dítě a vychovaval mě druhé dítě co mám s expritelem a ráda bych věděla jestli je tu šance na spokojený život, samozřejmě, že už teď po pár letech soužití vím, že pokud tu nějaká šance je, bude velice malá a velmi náročná.. Ještě mě teď napadá, že by jste mi mohli i poradit kam se mám obrátit pro nějakou celkovou analýzu mé psychiky.. Bylo mi řečeno, že podstoupí hodně, ale musím se nechat sama vyšetřit, zda-li také nemám nějaký psychický problém či poruchu.. Ještě jednou mockrát děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Opět Vás zdravím.
Děkujeme za zpětnou vazbu.
Jak jsem již zmiňovala v předešlé odpovědi, pro objektivní posouzení je třeba osobní kontakt s dotyčnou osobou. I v osobním kontaktu trvá nějakou dobu, než lékař diagnózu potvrdí. Většinou jde o dlouhodobější vyšetření, které se skládá z průběžného kontaktu s lékařem a různých typů vyšetření (pohovory, testy apod.).
To co popisujete je pro uživatele celkem běžné. Také není neobvyklé, že uživatelé pervitinu se mohou dostat do tvz. toxické psychózy, která má podobné průvodní jevy jako například osoby, kteří mají diagnostikovanou schizofrenii (pocity pronásledování, paranoia, žárlivost bez důvodu, vztahovačnost atd.). S tím rozdílem, že pokud jde o toxickou psychózu, tak ta postupně odezní s účinkem drogy a udržením abstinence, na rozdíl od schizofrenie, která je diagnózou navždy...
Zde přikládám základní obecné informace pro blízké osoby uživatelů, můžete si je zatím prostudovat:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/pro-rodice-a-blizke-uvod.html
Kontaktní centrum Světlo
Sportovní 359/32
Karlovy Vary
Telefon: 727 954 163, 773 140 022
Email: kcentrum.kv@seznam.cz
Kontaktní osoba: Vodička Richard
Provozní doba: Po až Čt 7:30-19:00, Pá 7:30-17:00 (všechny prac. dny 12:00-13:00 polední pauza)
Více informací naleznete zde:
http://ossvetlokadan.webnode.cz/sluzby/k-centrum-karlovy-vary/k-centrum/
Doporučuji spojit se s K-centrem u Vás. Káčka poskytují mimo služby uživatelům, také bezplatné poradenské služby rodinám a dalším blízkým osobám. Můžete si zde doplnit informace, probrat v osobním kontaktu co je třeba, pokud by byl třeba i jiný odborník (lékař, psycholog, psychiatr) jistě Vás vhodně nasměrují, mají určitě pomocnou síť služeb ve Vašem kraji více zmapovanou. Také by bylo rozumné sama v sobě si určit hranici, kam až jste ochotná zajít a co si nechat líbit...
Přeji, Vám i dceři spokojenost a partnerovi dostatek sil ke všemu co bude potřebovat. V případě potřeby napište kdykoliv znovu.
Mějte se fajn, MK