Porucha osobnosti a drogu
Psychopath
Dobrý den,chtěla bych se zeptat jestli je možné, že dlouhodobým užíváním drog (pervitin, marihuany a alkohol nejčastěji, občasně heroin a různé léky např.rivotril, tramal atd.) je možný vznik poruchy osobnosti? Jednomu známému byla už v dětství diagnostikovana porucha osobnosti (detaily bohužel neznám) a ADHD.. Celkem v raném věku začal brát drogy.. Když, ale drogy hlavně pervitin nebere zda se, že je celkem normální až na zvýšenou vybusnost.. Je možné, že je psychopat jen pod vlivem drog?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Těžko dělat objektivní a především zodpovědné závěry dle několika mála informací přes internet, natož diagnostiku psychické poruchy. Pokud zůstaneme v obecné rovině, tak je známo, že u disponovaných jedinců může i jednorázové užití jakékoliv drogy (a to včetně THC) odstartovat vážné psychické problémy. Pokud tedy měla Vámi zmíněná osoba již v dětství nějaké psychické onemocnění diagnostikováno, je to více pravděpodobné, že konzumace drog může tyto problémy umocnit.
Moc toho nepíšete. Nevím, zda by tato osoba byla ochotna spojit se s odbornou pomocí a své problémy začít řešit. Zdali ano, můžeme Vám doporučit nějaké vhodné kontakty (prosíme o uvedení větších dobře dostupných měst). Pokud zatím v této fázi případné spolupráce není a Vás to trápí, máte chuť nějak pomoci nebo se jen více informovat o celé této oblasti, můžete se spojit s Poradnou pro blízké osoby, zde kontakt:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51 - Praha 1
mapa
Tel: 739 268 527, 284 824 234
Email: rodice@sananim.cz
Poskytujeme nezávazné a bezplatné poradenské služby, více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Mějte se zatím hezky, pokud se budete potřebovat na něco doptat nebo kontakt někde jinde, neváhejte napsat znovu.
S pozdravem, MK