Prosím o radu
blondeess
Dobrý den
mám bohuzel letité zkušenosti s drogama jak s užíváním tak i se vším co se drog týká ...
Prosla jsem si vším tím ,,krásným\'\' i hnusnym co drogy do života přináší..
k věci :
jsem několik dlouhych let čistá , mám skvělou rodinu , milujícího může a dvě úžasné děti ...
ráda bych pomáhala lidem kteří mají stejné potíže jako ja před lety ....jen nevim kde bych se o takovou práci mohla ucházet nebo jaké vzdělání k tomu vlastně potřebuju ...prosím poradite mi?? předem dekuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Tak nejdříve bych ráda pogratulovala k abstinenci! To je skvělé!
Moc toho o sobě nepíšete, zda jste se někde léčila a doléčovala (?). Kolik let abstinujete, jaké máte vzdělání, atd...
Vaše nadšení pomáhat závislým osobám je sice moc hezké a pochopitelné, jde ale o psychicky náročnou práci. Je nezbytné nejen vzdělání, ale i osobnostní předpoklad, celková odolnost proti stresu, zátěžovým situacím a celkové životní zkušenosti. Tato práce se především nedoporučuje hodně mladým lidem. Během studia například na VOŠ a VŠ (pomáhající profese) student získá plno praktických zkušeností během praxí, které ke studiu patří, může do různých oborů a oblastí postupně pronikat a pak se pro konkrétní oblast rozhodnout.
Ve Vašem případě, kdy máte osobní zkušenost, je třeba prokázat abstinenci (nejlépe se spojit se zařízením, kde jste se léčila), doplnit si vzdělání minimálně kursem na pracovníka v sociálních službách, případně studiem nějaké pomáhající profese, projít psychoterapeutickým výcvikem, obrátit se na nějakou organizaci/zařízení a zkusit nabídnout své zkušenosti.
Není to úplně snadné, ne každému se to povede. Ale i přes to, jsou v terapeutických týmech lidé, kteří si závislostí sami prošli.
Pokud se budete potřebovat ještě na něco doptat, neváhejte napsat znovu.
Markéta