Co je to?
Ladka
Donry den mam otazku. S kamaradkou jsem se sjela. Bylo toho moc den na to se mi udelali na cele sedaci casti (zadek a zadni cast stehen)akne (cca 30 tecek)nebo neco takoveho a okoli je cervene. Stalo se mi to poprve a chtela bych se zeptat co to je a jak se toho co nejdrive zbavim. Dekuji

Odpověděl: Amrit Sen
Laďko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Přes internet se na dotazy zdravotního charakteru, navíc takto specifické, velmi těžko odpovídá, navíc nejsem lékař. Ani ten by Vám však bez prohlídky a vyšetření, nejspíš nenapsal nic konkrétnějšího, než já.
Každý člověk je originál a na drogy může reagovat různě. Jestli jsem správně pochopil poznámku, užila jste v průběhu "jízdy", radikálně větší množství pervitinu, než obykle. Není se co divit, že i Váš organismus, reagoval jinak, než dosud.
Co je jisté, že Vaše tělo vyslalo jasnou zprávu, že pro Vás pervitin není to pravé, a že nevezmete li si to k srdci, můžete čekat podobné, případně závažnější potíže.
Projevy, které popisujete, nejsou, v souvislosti s užíváním pervitinu, až tak neobvyklé, spíše naopak. Příčiny mohou být nejrůznější, od alergické reakce na drogu, respektive na příměsi, které droga obsahovala, ať už šlo o chemické, nebo fyzikální nečistoty z výroby, přítomné díky opomíjenému čištění v dobrodružných podmínkách, případně ryzím amatérstvím "autora", nebo naopak záměrným ředěním drogy, často velmi nebezpečnými látkami, ke kterému zpravidla dochází už u zdroje, ještě častěji však ve všech mezičláncích, až k tomu poslednímu (předposlednímu). Mám na mysli dealera, od kterého jste si drogu opatřili.
Znepokujující je i Vámi zmíněný radikální nárůst spotřeby drogy. Dalším vysvětlením může být například to, že díky nadměrnému pocení, změně složení potu a jeho agresivnější konzistenci, po dlouhých hodinách ve stejném oblečení, možná i v zakouřené, nedostatečně odvětrané místnosti, nebo místnostech, tím spíš, jestli jste "propařila" většinu času vsedě, mohla jste se, doslova a prostě, na inkriminovaných místech, zapařit.
S největší pravděpodobností, pokud se vyhnete velmi rizikovým touhám postižená místa škrabat, drápat, nípat, nebo jinak zkoumat a "ošetřovat", odpočinete si, najíte, doplníte tekutiny, vynecháte drogy i alkohol, doplníte vitamíny a minerály, osprchujete se a vyspíte, měla by vyrážka v krátké době sama vymizet.
Vyloučit nelze ani možnost, že může být příčina pupínků jiná, a s užitím pervitinu, přímo nesouvisí, nicméně každá "jízda", je značnou zátěží pro celý organismus, tělo i psychiku a oslabuje imunitní systém, respektive obranyschopnost organismu. Dovolte tedy tělu i duši, v klidu nabrat síly a obnovit se.
Kdyby v horizontu dní, popsané potíže nezmizely, jdete k lékaři. Ke svému praktikovi, nebo rovnou do dermatologické, kožní ambulance.
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, ať jste brzy v pořádku.
Buďte na sebe opatrná, Amrit Sen.