THC
Diplom
Dobrý den, děkuji za odpověď.Synovi jsem udělala test z moči,bylo pár indicii,které mě tomu přiměli.Test na THC byl pozitivní, stále mi tvrdí, že to nikdy nekouřil a vysvětlil mi to právě tím, že byl v garáži kde ,,ostatní\" kouřili.Proto mě zajímalo, jestli je to možné. Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Vážím si Vaší důvěry. Možné to sice je, ale jak píšete, netestovala jste nejspíš syna jen tak z plezíru. Pominu li, možnost, že orientační test, přestože bývá vysoce spolehlivý, mohl selhat, je pravděpodobnější, že syn marihuanu užil, nebo užívá.
Ruku do ohně za to samozřejmě dát nemohu a nerad bych komukoli uškodil. Testování blízkého, většinou samo o sobě, nic nevyřeší. Je běžné, že si po pozitivním testu rodič, nebo jiný blízký, neví se situací rady o nic víc, než předtím.
Dobře, že píšete, odhaduji, že se cítíte podobně. Nejlepší, co můžete v tuto chvíli udělat, je telefonicky kontaktovat odborníky služby, která pracuje s rodinnými příslušníky uživatelů návykových látek, domluvit si termín schůzky a osobně s nimi náročnou situaci probrat.
Nesejde na tom, jestli se spojíte s pracovníky adiktologické ambulance, kontaktního centra, nebo AT poradny.
Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na služby v dosahu obratem pošleme. Citlivější údaje můžete uvést ve skryté poznámce, nebo, budete li si přát, nemusíme dotaz, ani odpověď zveřejnit vůbec. Pošleme kód, po jehož vložení na patřičné místo úvodní stránky poradny, se oboje ukáže jen, a pouze Vám.
Jak můžete adresy a telefonní čísla na nejbližší služby, podle typu a oblasti, vyhledat sama, se dozvíte na našich stránkách, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, jak se synem komunikovat, zároveň jakých chyb byste se měla vyvarovat.
Nepíšete, kolik let synovi je. Že si mladý člověk zakouřil, nebo kouří marihuanu, nemusí být tragedie. Experimenty, protest, touha, nebo hledání identity, k určitému věku, mám na mysli především dospívání, často patří. Situaci by měnil fakt, kdyby byl syn ještě nezletilý. Pak byste měla ještě zákonné "páky", byť s diskutabilní účinností, kterých lze ještě využít. Více na našich stránkách,
v rubrice
Pro rodiče a blízké: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Většina mladých, nedělejme si iluze, podobnou zkušeností, někdy projde. A zvládne ji. Mám na mysli, aniž bych situaci zlehčoval, nebo bagatelizoval, že se jim užívání návykových látek nestane hlavní životní náplní, že "z toho prostě vyrostou".
Nebezpečnější a velmi rizikové, bývají pro mladé, jejich neuspokojivé vztahy, vazby a komunikace v rodině, od nich se odvíjející komplikace s přijímáním a přijetím okolí, světa, i sebe samého. Ty mohou přispět k tomu, že dospívající člověk drogám, nebo jiné závislosti, propadne.
Nepropadejte zoufalství, ani panice proto, že syn nejspíš užil marihuanu. Položte si otázku, jaký duch mezi vámi panuje. I o tom si můžete s odborníky popovídat.
Volat můžete i na:
Poradenské linky Kontaktního centra SANANIM: +420 283 872 186
+420 605 240 501
Přeji Vám i synovi vše dobré,
Amrit Sen.