Pomoc
Alča
Po dobu 1 a půl týdne jsem si píchala alkohol do žil...nejdřív do ruky a oak 4x do levého kotníku zeshora. Naposledy jsem si píchala před týdnem. Ve čtvrtek mi noha natekla a teď tam mám velkou tvrdou bouli. Mamka mě nutí jít na chirurgii, ale já se bojím, že se to provalí. Pokud mi dokážete alespoň trochu poradit, budu vděčná. Vím, že tohle je hazard se životem a, že se mi má mladická nerozvážnost a touha po alespoň trochu zájmu lidí vymstila. Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Alčo, zdravím Vás.
Netuším, kolik je Vám let, a abych se přiznal, ani jestli dotaz myslíte vážně.
Nerozumím více věcem, například mi uniká souvislost intravenózní aplikace alkoholu, s touhou po zájmu a snahou zapadnout do kolektivu. Zklamání, únik?
Čemu rozumím je, že se trápíte...
Dotaz budu brát vážně, nechci bagatelizovat Váš zdravotní problém a útrapy duše, ani zanedbat náš úkol, kterým je pomoc lidem v úzkých, ať už píší z jakýchkoli důvodů, protože může jít o život.
Ani intravenózní aplikace alkoholu, nebo dokonce destilátů, není pro nás úplnou novinkou. Většinou šlo o velmi neuvážené experimenty, při kterých nešťastníci příjemných pocitů nedosáhli, naopak jim přibylo komplikací, často velmi závažných.
Nejspíš jste velmi mladá, žijete s maminkou a máte, z nejrůznějších příčin, strach.
Výstižně píšete, že hazardujete se životem. Dějí li se věci, jak popisujete, pak o tom není sporu. Možná máte pocit, že nemáte co ztratit a cítíte se velmi osamoceně. Kontakt s námi, bylo dobré rozhodnutí a může být startovním krokem k tomu, aby věci nabraly šťastnější směr.
První, co byste měla udělat, je neprodleně zajít k lékaři. Chápu, že se Vám nemusí chtít "přiznat barvu", pak ale můžete zkomplikovat správné určení diagnózy. Za mě by to bylo lepší, a nikdo Vám hlavu neutrhne.
Jestli o příčině raději pomlčíte, je Vaše volba. Tak, či tak, se seberte a k lékaři zajděte, jinak byste riskovala, že o nohu můžete přijít, nebo po komplikacích, při celkové sepsi, i o život. Nepíšete, jestli je boule teplá, horká, zarudlá, jak vypadají její okraje a okolí, ani, jestli máte teplotu. Pokud byste měla zvýšenou teplotu, nebo horečku, musíte k lékaři ihned, bezodkladně, i v noci, na pohotovost.
Další věc je, že byste ve svých trýznivých pocitech, neměla zůstávat sama. Sdílet je s blízkými z rodiny, nebo přáteli, se Vám nedaří, neházejte ale flintu do žita. Všechno se dá řešit.
Seberte všechnu kuráž a kontaktujte odbornou podporu a pomoc. Potřebujete si popovídat s někým, kdo Vás přijme a pochopí, bez výčitek, moralizování a přemlouvání. S někým, kdo Vás nebude nutit do věcí, které cítíte jinak.
Naštěstí, u nás velmi dobře funguje celá škála bezplatných zařízení, zdravotnických i neziskových služeb, na které se můžete, i anonymně, obrátit.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na šikovné odborníky, se kterými si můžete bez obav popovídat, obratem pošleme. Pomůže nám znát Váš věk, abychom Vám mohli poslat ty správné. Nejspíš chápete, že práce s třináctiletým, šestnáctiletým, nebo člověkem přes dvacet, vyžaduje odlišný přístup.
Nejlépe je, si předem domluvit termín schůzky, v čase krize, je ale lepší, na nic nečekat, a zajít za odborníky, kteří Vás podpoří, rovnou, v provozních hodinách.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, které můžete podniknout pro to, abyste se cítila lépe. Podpoří Vás a pomohou najít cestu, jak opustit ulitu samoty a žít radostněji, zároveň Vás upozorní na chyby, kterým byste se měla vyhnout. Internetové poradenství a virtuální kontakt je sice výborný vynález a užitečná služba, ale jejich možnosti masjí své limity. Není nad otevřený rozhovor při osobním kontaktu.
Úlevný a velmi užitečný, může být  i telefonický rozhovor se specialisty na pomoc v krizových situacích, na bezplatných linkách:
Krizové linky:
http://www.psychoportal.cz/linky-duvery
http://www.odchazim.cz/seznam-krizovych-linek
http://www.krizova-pomoc.cz/kontakty/seznam-specializovanych-linek/
Krizová centra:
http://www.remedium.cz/vzdelavaci-programy/adresar-krizovych-sluzeb/zobrazit_krizova_centra.php
Ke spokojenějšímu života je třeba něco podnikout. Užitečnější bývá, častěji sled menších krůčků, než sedmimílový krok.
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak si stojíte, a jak se Vaše situace vyvíjí. Také, jestli Vám byla naše odpověď užitečná.
Přeji Vám vše dobré, ať je brzy lépe, kdykoli napište.
Hodně štěstí, držím palce!
Amrit Sen.