Pusobeni kokainu kdyz spíte
Niki
Zdravim. Zajima me jak pusobi kokain v tele kdyz spim, a co se deje s telem. Nejake reakce a kam se vstrebava nebo vyprcha. Take me zajima zda je nejak nebezpecne kdyz uz 3 dny nespim a nejim? Spat mi nejde a pomysleni na jidlo mi nedela dobre. Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
organizmus funguje zcela stejně v noci jako ve dne (až na určitá specifika), tudíž látky (i návykové) působí na organizmus zcela stejně jak při bdění, tak i při spánku (opět až na určitá specifika).
Lidský organizmus má vyvinuty metabolické a eliminační metody, které pomáhají organizmu zpracovat a vyloučit cizorodé látky z těla. V případě kokainu je zpracováván sérií metabolických reakcí na různé metabolity, které jsou pomocí ledvin vyloučeny do moči, se kterou se vylučují pryč z těla.
Samozřejmě, že takový stav může být nebezpečný - už jen z principu vyčerpání organizmu. Spánek je pro organizmus mimořádně důležitým tělu přirozeným a tělem vyžadovaným časem, ve kterém se regenerují a odpočívají jednotlivé části organizmu; o potravě ani nemluvě.
Stačí to takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec